Specificaties Powerbank (Universeel-compatible) - Bekijk alle specificaties

Xtorm XB103 Powerbank Wireless 8.000 Review

AiR60 24 januari 2018, 183 views

Xtorm XB103 Powerbank Wireless 8.000 (Product gekocht)

Eindelijk een wireless charger in mijn bezit voor mijn telefoons! Wireless chargen is geweldig en als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet meer terug... hierbij plaats ik mijn review over de xtorm XB103 Powerbank Wireless 8000

Pluspunten

• Wireless Charging is top
  • Design & Gebruikte Materialen
  • Formaat (dit gaat weer ten koste van de capaciteit)

Minpunten

• Capaciteit "slechts" 8000 mAH
  • Pre-Charged zoals op de doos was helaas niet het geval

Hierbij mijn (Unpack) ervaring van de xtorm Powerbank XB103.

Gisteren gekocht bij de aMac voor 54,95

Waarom een QI-Powerbank? Ik heb een iPhone X en een Samsung S8, beide ondersteunen ze wireless charging, maar zelf heb ik nog geen enkele wireless charger.

Een powerbank komt altijd van pas, een combinatie van powerbank&wireless charger (vooral op werk) is echt een uitkomst om je telefoon zonder gehannes met snoertjes op te kunnen laden als het nodig is.

De charger is redelijk compact, 13,8 cm bij 7,2 cm en 2 cm dik. Met andere woorden, ongeveer net zo groot als een smartphone maar iets dikker, en dat is natuurlijk logisch want het is een (dikke) accu.
8000 mAH klinkt niet heel veel, thuis heb ik een Anker Powerbank van 20.000 mAH, die gaat uiteraard naar verwachting langer mee, maar deze kan volgens de handleiding mijn “telefoon” 4x opladen. Er staat alleen niet bij of dit het geval is bij volledige ontlading en wat voor type telefoon… dat zal de ervaring in de toekomst gaan uitwijzen! Vandaar dat ik "telefoon" tussen haakjes zet, geen telefoon is hetzelfde en dat is soms appels met peren vergelijken...

Een grappig puntje om mee te beginnen : op de doos staat “PRE Charged”

En volgens de handleiding:
... staat er dat de lader opgeladen is vanuit de verpakking... not entirely true helaas!

Het impliceert dat de oplader vol of nagenoeg vol is, naja minimaal 50%...

In mijn beleving zit er tussen de 0 ~ 25% capaciteit nog in.
Natuurlijk gelijk mijn telefoon erop gelegd, maar na 5% bijladen was het gebeurt en was de Powerbank leeg.... ik stel mij iets anders voor bij Pre Charged!

Nu weer even terug naar mijn Unpack ervaring van de powerbank.
De doos ziet er echt netjes uit en het karton voelt premium aan, er zit een flap voor zodat je het product in de winkel even kan bekijken zonder hem uit de verpakking te halen:

Ze hebben ook aandacht besteedt aan het eruit halen van de powerbank, als je de onderkant losmaakt zit er een flapje aan waarmee je de interne doos in zijn geheel er makkelijk uit kan halen:

Als de interne doos eruit is, ziet het er als volgt uit:

Gewoon echt netjes voor elkaar!

Wanneer de lader uit de doos is, zitten er nog een paar zaken in de doos zelf, maar daarvoor moet je iets meer moeite doen om daarbij te komen:

De inhoud is een laad-kabel, een “user manual” en een kaartje van xtorm:

De lader zelf ziet er netjes afgewerkt uit, de boven en onderkant zijn van een zacht kunststof en de zijkanten van glad kunststof:

In de zijkant zit een USB naar MicroUSB kabel verstopt voor het eventueel opladen van een telefoon of de lader zelf:

Deze kabel is dus niet geschikt om je telefoon met kabel mee op te laden (in het geval van een Samsung S8 of iPhone X). Uiteraard kan dit natuurlijk wel als je je eigen iPhone kabel of de USB-C kabel van de Samsung S8 bij de hand hebt. Maarja, beide devices ondersteunen draadloos laden dus niet echt nodig is dat niet.
In mijn geval is dit ook de reden om deze powerbank aan te schaffen: draadloos laden! Zodat ik geen extra kabels mee hoef te nemen...

Aan de voorkant zitten 2 USB aansluiting om toch bedraad nog apparaten op te kunnen laden, en een Micro-USB aansluiting om de Powerbank zelf op te kunnen laden:

Er zit een Power Button op de Powerbank, deze is volgens de handleiding niet echt nodig want de Powerbank zou aan moeten gaan op moment dat je een telefoon erop legt... Gek, in mijn geval gebeurde dit niet... Het is natuurlijk wel handig dat je hiermee kunt controleren hoeveel lading de Powerbank nog heeft.

Mijn 2 voorbeelden van telefoons die opgeladen worden met de Powerbank:

Hoewel ik de prestaties van dit product nog niet heb ervaren ben ik toch erg enthousiast over dit product, draadloos laden is geweldig als je er eenmaal aan gewend bent.

Ik vind het product redelijk aan de prijs, ik vond hem het voordeligste bij de Amac ( 54,95)

4x een telefoon kunnen opladen moet ik nog zien, maar dat gaan we de komende dagen meemaken. Verder weinig kritiekpunten behalve dat het reclame-kreetje "Pre Charged" niet overeen kwam.

Heb jij ook een Xtorm XB103 Powerbank Wireless 8.000?