1 review

Papers, Please, PC - Reviews

Specificaties PC • Puzzel, Simulatie - Bekijk alle specificaties

Papers, Please, PC Review

traibergen 23 januari 2018, 160 views Product gekocht

Papers, Please, PC

Communistisch klinkende muziek start en langzaam komt de naam ‘Papers, Please’ in bijbehorend communistisch ogend lettertype in beeld. Dit is hoe Papers, Please begint en het zet direct de sfeer. Lees verder door op 'Lees de uitgebreide review' te klikken.

Pluspunten

• Mooi uitgevoerde graphics
  • Sfeer
  • Niet te duur

Minpunten

• Replay waarde mist
  • Muziek mist

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Dit is hoe Papers, Please begint en het zet direct de sfeer.
Gameplay
Het is 23 november 1982:
Gefeliciteerd! Je hebt de october labory lottery gewonnen. Je mag gaan werken op de Grestin Border Checkpoint en je krijgt een 8e klas appartementje. Glory to Arstotzka!
Voortaan moet je de papieren van de mensen die Arsotzka binnen willen komen controleren. Je zou denken dat dit saai is, maar dat is het zeker niet! Je krijgt een klein beetje geld per persoon maar als je en fout maakt krijg je een boete. En alsof het nog niet erg genoeg is heb je ook een gezin die je moet voeden. Na een tijdje kom je dan ook voor keuzes zoals: ‘Geef ik mijn gezin te eten of zorg ik ervoor dat de verwarming werkt.'

In het begin is het nog makkelijk maar naar verloop van tijd komen er allemaal regels bij. Waardoor je aan het eind per persoon 4 formulieren staat te vergelijken terwijl je vingerafdrukken scant en soms een volledige body scan (inclusief naaktheid) moet uitvoeren.

De game mist alleen een beetje de replay waarde, je kan dan wel aan het eind van het spel endless mode spelen maar dat voelt toch meer als een saai kantoorbaantje.
Grafisch en muziek
De grauwe 16 bit graphics zijn erg goed uitgevoerd en maken de game nog dramatischer. Wel mist er goede muziek.
Ik zou het spel zeker aanraden. In het begin lijkt het makkelijk maar na een tijdje kom je voor lastige keuzes te staan die soms erg emotioneel zijn. De sfeer is ook erg goed en het is niet al te duur.

Vond je dit een leuke review? Overweeg dan mijn andere reviews te bekijken zoals bijvoorbeeld deze over Mashinky.

Heb jij ook een Papers, Please, PC?