Corsair Gaming M65 Pro RGB Zwart

€ 52,62
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Corsair Gaming M65 Pro RGB Zwart Review

commanderG 21 januari 2018, 289 views Product gekocht

Corsair Gaming M65 Pro RGB Zwart

Prima muis zeker voor de prijs die ik ervoor betaald heb, een aanbieding van Mediamarkt tijdens ESL Benelux. Ik zou echter niet nog één kopen omdat hij op andere punten erg tegenvalt.

Pluspunten

• metalen body, voelt premium aan
  • genoeg knoppen voor een fps gamer
  • goede software
  • fijn, aanpasbaar gewicht

Minpunten

• sniper button eigenlijk best wel nutteloos
  • gaat kapot dag nadat garantie verloopt
  • rode gloed bij sommige kleuren aan de voorzijde
  • eigenlijk net iets te klein

Erg fijne muis. Hij is stevig en heeft veel knoppen. Erg goede sensor die goed werkt op veel oppervlakten. Helaas viel één van de side buttons eraf een dag nadat de garantie verliep. Verder heb ik er al eens een terug gestuurd omdat de rgb aan de voorkant bij sommige kleuren als geel, een rode gloed heeft. Ook is de rgb aan de achterzijde ziet er ook niet erg goed uit en heeft een witte waas, wat niet te zien is bij mijn Razer mamba. De tweede had ook dit probleem dus had ik hem maar gehouden. Waarschijnlijk heb ik toevallig de rotte appel tussen duizenden anderen. Hij voelt wel meer premium aan als de Razer mamba die ik nu heb en is ook een stuk zwaarder, wat ik persoonlijk fijn vind.

Heb jij ook een Corsair Gaming M65 Pro RGB Zwart?

Vraag & Aanbod

Sinds ruim een maand heb ik deze M65 muis ook in gebruik. Bevalt me wel. Ik herken je Pluspunten wel. Je Minpunten (nog) niet. De sniper button vind ik ook wel handig in shooters als je sniper bent. Wellicht dan eerst de dpi instellen op iets persoonlijkere dpi waarde in de software. Bijzonder vind ik ook dat je de firmware van deze muis zelf kunt updaten via de CUE software.

Mijn enige (zeer irritante) tegenvaller met deze M65 muis tot nu toe, is dat ik het USB muis snoer eerst moet uit- en inpluggen bij koud opstarten van mijn desktop PC voordat Windows 10 (met de Fall Creators update) het ding herkend. Dan werkt het prima [met laatste versie CUE software en firmware].

Na een herstart of vanuit slaapstand is er geen enkel probleem en werkt het meteen... vreemde kwestie waar ook Corsair support geen raad op weet. Behalve dan RMA, maar deze staartmans is niet defect naar mijn idee.
Ik hoop voor je dat ze lang weg zullen blijven. Ik heb altijd de voice Comms op de knopjes op de muis gebind dus ik heb ze daarom veel gebruikt. Ik heb zelf dat probleem niet gehad en hij werkte ook zonder corsair software. Ik vind zelf in games als counterstrike en rainbow six dat een plotselinge verandering van dpi niet handig is en ik minder consistent speel. Heb jij toevallig ook dat er rood licht te zien is aan de voorkant als de rgb geel is?
Neen, geel is goed geel, ook aan de voorkant. Als je er echt in kijkt zie je langs de rechtse zijkant misschien een heel klein beetje rood strooilicht, in het binnenwerk, en alleen bij geel inderdaad. Ik gebruik als Lighting effects de instelling Rainbow Default voor Front en Logo (op slow).
Bij mij was de rechterhelft meer rood dan geel, ik zal wel weer ongeluk hebben gehad. Ik had hem ook op rainbow slow staan, is toch wel de mooiste.