Specificaties 13,3" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus UL30A-QX057X Review

compaqevo 20 februari 2010, 1.176 views

Asus UL30A-QX057X

Pluspunten

• Stil, zuinig, degelijk

Minpunten

• geen optische drive, Windows 7 home premium

Heb de Asus inmiddels twee maanden in gebruik en ben zeer te spreken over de kwaliteit van het apparaat. Het is zeker geen netbook, maar een volwaardig compact notebook. Er zijn een aantal redenen waarom ik dit notebook een goede beoordeling geef:
* Een zuinige processor, die toch goed presteert (in vergelijking met een atom)
* Een zeer lange accuduur
* Een stil apparaat
* Gemakkelijk mee te nemen (de ul-80 is al veel minder draagbaar)
* Een zeer prettig toetsenbord
* Mooi scherm, met LED achtergrondverlichting
* Ubuntu-compatible

Er zijn echter ook nadelen aan dit apparaat:
* Windows 7 Home Premium (geen professional, deze home premium versie kent beperkingen).
* Geen optische drive
* Geen 2e videokaart zoals in de UL-80 (er is wel een UL-30 uitvoering met een geforce kaart erin, maar die wordt voorlopig niet in Nederland geleverd, heb ik begrepen).

Verder komt de bouwkaliteit in de buurt van de Compaq Evo uit de N-series. Zeer degelijk. Een mooie metalen klep, de onderkant -zoals in eerdere beoordelingen al genoemd- is ook voortreffelijk afgewerkt. Zelfs het touchpad is acceptabel.
Zoek je een goed en zuinig notebook dan is dit apparaat zeker het overwegen waard. Ik heb er zelf na een paar weken Ubuntu op gezet. Deze werkt probleemloos en herkent alle hardware direct! Ook 64 bit, en veel van mijn oude windows programma 's die niet meer op windows 7 draaien, werken wl met Wine. Maar dit terzijde.

Heb jij ook een Asus UL30A-QX057X?

Ik zit ook aan een Asus UL30 te denken maar hoe is het scherm en de afwerking rond het scherm en toetsenbord is dit mat of glossy...? en is dat ook brushed aluminium of is dat plastic...?

Hoeveel uur kan je op 1 acculading...?