Specificaties 5,9" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 10 Lite Goud Review

brennie1966Newbie 19 januari 2018, 145 views

Huawei Mate 10 Lite Goud (Product deels gesponsord)

Stevig, hip toestel. Jammer van de fotokwaliteit.

Pluspunten

• Vingerafdruk
  • Groot scherm
  • Dual sim
  • Standaard 64gb

Minpunten

• Kwaliteit foto's
  • Openen van de simkaartlade

Ik heb de goudkleurige Huawei Mate 10 Lite een kleine week in bezit en hieronder staan mijn bevindingen.

Het toestel ligt lekker 'zwaar' in de hand - 191 gram schoon aan de haak.

Het scherm is groot en helder.

Er zit standaard 64 gb aan geheugen in.

Het geluid vind ik prima maar ik stel dan ook geen hoge eisen aan het geluid.
Je kan verschillende tonen/muziek kiezen maar dat kan je bij de meeste toestellen.

Menustructuur van de Huawei Mate 10 Lite werkt intuatief. Kwestie van klikken en scrollen.

Al je apps staan op je bureaublad in tegenstelling tot wat ik gewend ben (op 1 knop drukken en er verschijnt apart menu met je apps) maar je kan op je bureaublad wel aparte mappen maken en daar je apps in ordenen.
Kwestie van wennen.

Het fotogedeelte werkt ook prettig.
Door middel van swipen kom je in een ander menu waar je diverse opties hebt om wat creatiefs met fotos te doen.
Je kan bijvoorbeeld snapchat-achtige fotos maken of selfies waarbij je je gezicht kan veranderen (o.a. huid egaler, gezicht smaller of breder maken).
In het scherm waar je een foto maakt heb je een knop 'groot diafragma uit/aan' .. Dat is handig als je een foto wilt maken met een wazige achtergrond, het zogenoemde Bokeh-effect.

Er zijn in ieder geval veel creatieve mogelijkheden die je kan doen dmv een druk op de knop (je kiest de button die je wilt gebruiken).

Je kan zelf je diafragma, sluitertijd etc instellen of gewoon automatisch foto's maken.

De Huawei Mate 10 Lite is wel gevoelig voor licht. Of eigenlijk, bij gebrek aan licht zit er best veel ruis in de foto.

Wat ik makkelijk vind is dat je de Huawei Mate 10 Lite met een vingerafdruk kan beveiligen.

Je kan er 2 simkaarten in doen of 1 simkaart en een extra geheugenkaartje. De plek waar de tweede sim geplaatst moet worden deel je namelijk met een geheugenkaartje.
De 'lade' /het schuifje waar de simkaarten in gaan moet je openen met een meegeleverde pim. Het lijkt op naald en raakt makkelijk kwijt.

Conclusie: de Huawei Mate 10 Lite zou een goede vervanger kunnen zijn voor mijn huidige LGG4.

Heb jij ook een Huawei Mate 10 Lite Goud?