LG 34UB88-B Zwart

Specificaties 34" • 3440x1440 • 60Hz • AH-IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 34UB88-B Zwart Review

perroire101 19 januari 2018, laatste update op 23 januari 2018, 1.841 views Product gekocht

LG 34UB88-B Zwart

Prima ultrawide van LG met goede prijs-kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Kleuren + scherpte

Minpunten

• Beperkt instelbaar

Na enig vergelijkend warenonderzoek heb ik net de LG 34UB88-B aangeschaft en thuisgestuurd gekregen. Rond de 550 euro. De release date van dit scherm is 2017, en het is qua specs eigenlijk hetzelfde als de eerder gereleasede LC 34UM88-P. Het zijn allebei vlakke, 34 inch, ultrawide schermen, met 3440-1440 native, die tot 75Hz gerund kunnen worden. (De LC 34UM88-C is ook nagenoeg hetzelfde, alleen die gaat slechts tot 60Hz in de Freesync stand, en heeft geloof ik minder ports.)

Dit scherm is een goeie koop als je waar-voor-je-geld wilt, dunkt me. Het enige wat je je moet afvragen (en waar ik ook nog niet helemaal uit ben is): Is 34 voor mij het juiste formaat en is ultrawide voor mij de ideale beeldverhouding?

De gebogen schermen van LG zijn ietsje duurder, en minder geschikt voor grafische toepassingen, of dingen zoals films kijken op een iets grotere afstand van het scherm. Dus daarom koos ik voor vlak.

Dit scherm heeft geen gamer-styling, zoals de 34UC79, en is lekker neutraal. Niet iedereen zal dit vinden, maar dat is een pluspunt in mijn optiek.

Ik kan geen gebreken ontdekken qua grafische performance. Het LCD type is IPS, dus de invalshoeken zijn lekker ruim (ook handig voor films kijken). Bij gamen zie ik geen vegen of vaagheid (waarvan VA schermen wel eens beticht worden). Kleurechtheid bij IPS is prima, en beter dan TN schermen.

Ik heb een Nvidia kaart, maar kan deze monitor ook op 75 Hz draaien in de Freesync stand (gewoon een nieuwe resolutie aanmaken in de Nvidia control panel, deze op 75Hz zetten, en kiezen voor 'adaptive sync'). Ik zie geen heel groot verschil tussen 60 en 75Hz, maar toch leuk dat je met een Nvidia kaart het maximale refresh rate eruit kan krijgen. Hiervoor moet je wel de Displayport gebruiken.

Edit: Ik heb wat last van frameskipping, dus heb hem weer op 60 gezet. Het is dus twijfelachtig of dit beeldscherm op 75 Hz te draaien is met een Nvidia kaart.

Het enige minpuntje is dat het scherm niet heel draaibaar is. Het scherm kan naar voren en achteren gewenteld worden, maar niet naar links en rechts. En de links-rechts rotatie is ook zeer beperkt. In aviatische termen: de pitch is instelbaar, maar de yaw en de roll niet. (De links-rechts rotatie--'roll'--is misschien 2 graden instelbaar, dus nauwlijks.)

Mocht je nog een grondige Duitse test van dit scherm willen lezen, hierzo: http://www.hw-journal.de/...ore/2847-lg-34ub88-b-test

Heb jij ook een LG 34UB88-B Zwart?

Ik zie helemaal geen blacklight bleeding. Verwaarloosbaar.
Heb je erg last van back-light-bleeding?
Bij de reviews van bijv. de LG 34UM88C lees je er meerdere keren over.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.