Asus ROG Swift PG279Q Zwart - Reviews

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Swift PG279Q Zwart Review

rodgerz 18 januari 2018, laatste update op 18 januari 2018, 807 views Product gekocht

Asus ROG Swift PG279Q Zwart

Premium monitor met een kwaliteit om van te huilen! Na 6 maanden zitten tobben of ik het risico wilde nemen, toch de gok maar genomen om deze monitor aan te schaffen. 1e scherm, Bleeding to the Moon! 2e en 3e scherm bleedingspots/ bright en/of death pixels. Lekker teruggestuurd die ellende.

Pluspunten

• 2560x1440
  • 165hz
  • helderheid
  • IPS
  • Prima design
  • OSD
  • Bezel
  • gsync!

Minpunten

• Backlight Bleeding TO THE MOON
  • bright pixels
  • death pixels
  • te duur voor de kwaliteit
  • Bleeding spots

Kan er kort over zijn.....Don't buy this! En zeker niet bij de Firma met de groene hagedis....Nooit meer!

Heb jij ook een Asus ROG Swift PG279Q Zwart?

Dat is 487 in euros. Inc verzenden. Volgens mij dus gewoon doen zonder nadenken! Dit is best goedkoop nu. Avondje testen
Niet goed, volgende dag kosteloos retour. Je mag 30 dagen testen. Dat kan via geen enkele winkel!
Krijg net een ingeving....denk dat ik er maar een 2e van ga bij bestellen op amazon! Scheelt 200 met de goedkoopste in NL (alternate 689) 487 euro....scheelt 600 euro tov prijs bij lancering.

advies=wel minimaal een gtx980ti, gtx1080 of gtx1080ti te gebruiken. De nieuwere rtx kaarten zijn natuurlijk ook een prima optie. Anders haal je nooit de maximale snelheid en kwaliteit uit dit soort schermen!

Nog een klein voordeeltje aan Amazon, Amazon verzend vanaf het vaste land in Luxemburg. Geen btw, geen douane kosten! Voor die prijs van 487 is denk de keus heeeeel snel gemaakt. Alleen moet je betalen met een creditcard (tevens daardoor extra verzekerd, nooit problemen dus)
Die 'vanaf 441 pond' prijs geldt echter wel voor de tweedehands aanbiedingen, en die vertrouw ik toch echt niet genoeg ;)
ik zie nu ook de prijs op 611 pond. Fluctueert wel vaker op Amazon.
450 pond is op amazon via vapestore (nieuw). Ikzelf heb letterlijk bij amazon gekocht.

Let wel op, amazon UK/de/com zijn inhoudelijk niet gelijk. Vergelijk dus altijd ook de amazon sites zelf.
Wel te melden, amazon verzend vanaf luxemburg in Europa. Het komt dus niet altijd daadwerkelijk uit UK zelf.

hou het wel in de gaten. kan morgen plots ook 100 euro minder zijn.
Mijn logitech g933 ook via amazon.de gedaan. Al maanden stond deze voor 150(adviesprijs +-200).....plots 1 dag voor 96 (nieuw!). Meteen gekocht natuurlijk! Dag erna stond deze weer voor 150. Met dank aan de tweakers price alert!

2e hands zou ik nooit doen ook. gewoon nieuw inc garantie.
Staat bij mij geen levering naar Nederland mogelijk, hoe krijg je dat geregeld? Bedankt voor informatie alvast
helemaal rechts staat ergens: deliver to Netherlands met een gps icoontje.
Amazon zend wereldwijd. Als de verkoper letterlijk amazon is. (je hebt natuurlijk ook andere aanbieders op amazon)

ik heb zojuist nog alle communicatie mails bekeken van amazon.
alle afkomstig van CO.UK.
Feit is dus dat hij echt gekocht is via de UK site van hen.

een tip: bij amazon betaal je met een creditcard.
eenmaal betaald voor iets. Dan staan de settings automatisch zo dat je met 1 click kan betalen. Dat betekend als je verkeerd klikt, je een aankoop hebt gedaan! Pas dus goed op ….met een middagje rondsnuffelen kan je zo een stuk armer zijn.

[Reactie gewijzigd door rodgerz op 28 augustus 2018 19:00]

Neen, de 279Q blijft een enorm baggerding inderdaad...1 op 10 hebben redelijke panelen maar de rest is om van te huilen, gezien de prijs.
redelijk is niet voldoende voor ons freaks. voor dit geld moet het perfect zijn!

bij de asus is ook nog eens bekend dat ze vrijwel voor 95% minstens 1 dode tot 10 dode pixels/subpixels hebben. De modellen die ik binnen kreeg hadden dat allemaal! hoe klein het ook is. Dode pixel is terug in de doos.

[Reactie gewijzigd door rodgerz op 28 augustus 2018 19:02]

Zat deze ook te overwegen ondanks dat ie flink aan de prijs is, maar ik denk dat ik er maar van af zie.
Ga aub voor de acer versie. Zelfde paneel. Geen ellende. Nu al 6mnd tevreden. 3 collega's hebben nu ook voor die gekozen en zijn ook dik tevreden. En stukje goedkoper! Via Amazon uk scheelde mij het nog eens 150 euro! Tov goedkoopste aanbieder in NL.
pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

De xb271hu. Das exact dezelfde als die asus. Geen idee wat de xb271hut voor verschil is.
De HUT is kennelijk de versie met eye-tracking. En dan is er geloof ik nog 1 andere versie met dezelfde XB271HU naam. Beetje verwarrend. Bedankt voor de link. Zie ook daar trouwens nog genoeg klachten over backlightbleeding en vlekken etc. Viewsonic schijnt ook een versie van hetzelfde paneel te hebben, met uiteraard dezelfde klachten: https://tweakers.net/pric...onic-xg2703-gs-zwart.html. Die heeft als voordeel dat hij niet zo'n puberaal design heeft. Het blijft hoe dan ook een loterij, zoals je ook daar zegt in je review. Ergens wel schandalig, gezien de prijzen, maar ja. Bedankt voor de info, ik denk er nog even over na.
Dont do ViewSonic. Glansscherm! Lijkt dat de orders sinds april dit jaar van acer allemaal goed zijn. Als ik reviews bekijk op internet. Via Amazon altijd retour te sturen zonder kosten. Echt topservice als er iets is. Alleen 2 weken wachten. Mijn collegas hadden ook in 1x een topscherm. Ken nu 5 mensen met dit scherm (sommigen hebben er 2) iedereen zegt...100x beter als de quality check van asus. Gewoon doen. Ik was toen iets van 570 kwijt inclusief verzendkosten via Amazon.
Ik ben zelf ultra kritisch. Ik tel elke pixel en ga echt een uur testbeeld draaien. Maar durf mijn hand in het vuur te steken dat die acer top is! Succes ;)
uitleg eye tracking:
So, what about this Tobii eye-tracking? Is that just a gimmick? Well, yes, pretty much. A few games offer support, including the recently released Deus Ex: Mankind Divided, a couple Assassin's Creed games, and The Division. You can also (with difficulty) control your Windows desktop. The actual Tobii tech seems amazing, but nobody's really figured out what to use it for yet. I guess it's not a big deal if it's just there, waiting to be useful, staring deeply into your eyes, tracking every blink and flicker. Forever. Waiting.

niet boeiend dus :)
Ik heb het liefst zo min mogelijk electronische dingen die mij in de gaten houden, dus die versie had ik dan toch al niet genomen ;)