Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-655 Review

Bascy 19 februari 2010, laatste update op 19 februari 2010, 915 views

D-Link DIR-655

Pluspunten

• Snelheid
  • Beheer mogelijkheden

Minpunten

• Updates alleen via bedrade verbinding

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Al ruim een half jaar in gebruik en erg tevreden met dit apparaat. Mogelijkheden zijn ruim voldoende en de prestaties zijn goed.

De beheer interface is uitstekend.
Een minpuntje (en dan ook het enige) is dat de firmware alleen geupdate kan worden met een bedrade verbinding. Dat betekent dat ik hem uit zijn goed verstopte hokje moet halen en met een UTP kabel aan mijn laptop moet hangen om te kunnen updaten. Ik meen me te herinneren van mijn vorige router (belkin) dat dit allemaal ook via een draadloze verbinding kon.

Heb jij ook een D-Link DIR-655?

Sorry hoor, maar dit is toch geen review ? Je geeft alleen je mening over het updaten en dan nog alleen maar over de manier waarop, nog niet eens waar het toe leidde.,...
Je vertelt er verder helemaal nIETs over !!
Gemiste kans, ik weet nu helemaal niks over dit apparaat. Doe maar geen reviews meer.

[Reactie gewijzigd door mistered op 19 februari 2010 14:57]

Firmware updates moet altijd via LAN, heeft elk merk. Aangezien de instellingen dan weer standaard zijn. Je wireless client kan dan niet connecten ;) Of als je wireless wegvalt, zit je router met een halve firmware :P
Ik meen me toch echt te herinneren dat ik op de vorige Belkin, de firmware wireless kon uploaden en daarna apart een commando gaf om die toe te passen ... maar ik kan me natuurlijk vergissen
Op mijn Netgear en Linksys en Drayteks die ik heb gehad kon ik via Wifi gewoon updaten werd wel bij sommige gewaarschuwd eerst dat het een draadloze verbinding was en het mogeijk was de gehele connectie wegging.
Sinds vorige week ook de Dir-655 aangeschaft.
Kreeg ook de waarschuwing dat Draadloos updaten niet aanbevolen was.
Maar.... je moet het leven spannend houden... de Firmware update via Wlan...
Zonder problemen.
Wel even de laatste veilige firmware updaten i.v.m. gevonden vulnerabilities:

NB Ik heb US firmware geladen en kan nu niet meer terug naar EU firmware ;-<
En dat was toch ook al bekend ?

Daarbij je hebt een EU apparaat, en gaat er (tegen de aanbeveling in) een firmware van een ander continent inzetten .

Dan kun je van te voren verwachten dat het kan gebeuren, en moet je niet gaan 'huilen'

( en zeker als je al weet dat de wirelessbanden beperkter zijn in de US versie )
Het kan overigens nu wel van NA FW terug naar EU firmware...
Lees eens hier (op D-Link Forum):

D-Link Forum DIR-855

En kijk eens hier op de Duitse D-Link FTP, daar vind je ook een "recovery" FW voor de DIR-655
ftp://ftp.dlink.de/dir/dir-655/driver_software/