Freecom Network MediaPlayer-35 160GB Review

Bascy 19 februari 2010, laatste update op 19 februari 2010, 558 views

Freecom Network MediaPlayer-35 160GB

Pluspunten

• Doet wat het moet doen

Minpunten

• Geen thumbnails in beeld van muziek of films
  • Propriety network protocol voor file transfer

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb dit apparaat twee jaar geleden tweede hands gekocht. Hij wordt ingezet om muziek af te spelen, en voor de vele films die ik voor de kinderen heb.<p>

Alles werkt naar tevredenheid, waarbij wel moet worden aangemerkt dat ik geen beeldkwaliteit freak ben en daar dus niet zo'n zicht op heb.<p>

Ik heb al vrij snel na de aanschaf een firmware mod-update erop gezet van de yahoo group met "vrijwilligers". http://groups.yahoo.com/group/mg-35_firmware_mods/. Dit verbeterd de user interface aanzienlijk en voegt stabiliteit en nieuwe functies toe (biijv. internet radio kunnen afspelen). Helaas is er op deze yahoo group niet zo veel meer te doen de laatste tijd. <p>

Het apparaat doet wat het moet doen, dat is natuurlijk het belangrijkste. <p>

Een nadeel is dat voor muziek en films geen thumbnails worden getoond, waardoor mijn kinderen niet zelf een filmpje kunnen uitzoeken. Dus heb ik maar een mapje gemaakt met alle frontjes van de films en daar kunnen ze dan uit kiezen. <p>

Ander nadeel van dit apparaat is dat het zijn eigen netwerk protocol gebruikt voor filetransfer, wat niet werkt via een router. Ik kan dus alleen bestanden erop zetten door hem met USB aan mijn laptop te hangen en dan te kopieren. De firmware mod activeert weliswaar ftp, maar daarmee kunnen geen nieuwe bestanden worden aangemaakt. <p>

Heb jij ook een Freecom Network MediaPlayer-35 160GB?

Doet wat het moet doen ?
Klinkt mij anders als een waardeloos apparaat in de oren, zeker vergeleken bij wat er momenteel in dit segment verkrijgbaar is.
Ook in deze "review" vertel je helemaal niks interessants over een apparaat dat je al twee jaar in je bezit hebt. Had wel een stuk uitgebreider gemogen.
Het gaat hier om een apparaat welke twee jaar oud is en het is dus belangrijk om dat in ogenschouw te houden. Fijn dat mensen in ieder geval een review plaatsen, er wordt hier geen professionele review verwacht.
Juist daarom! Van een apparaat dat je al (minstens) twee jaar oud is mag je verwachten dat de review wat diepgaander is omdat je hem door en door kent.
Professioneel hoeft van mij ook helemaal niet, maar een review zonder inhoud is eigenlijk volledig zinloos. zeker als het om een device gaat dat door de fabrikant al door meerdere modellen vervangen is............
Helaas ik zie de zin van deze review niet...

Een apparaat dat meer dan 4 jaar oud is een review geven...

Hoe kan je het vergelijken met de huidige eisen en verwachtingen?
Vergeleken met nieuwe modellen is de processor verschrikkelijk achterhaald.
Dit model is inmiddels al 2x vervangen door Freecom:
MP35>MP350>MP450 en de 450 is eigenlijk al ouderwets volgens huidige maatstaven...
(heb zelf de MP350)

Dus bedankt voor de moeite van het schrijven, misschien is deze review wat voor de mensen die hem tweedehands willen kopen.

Koop de Yuixx en schrijf een review :) dan ben ik de eerste die hem leest!