HP Pavilion dv9860ed Review

DannyvdHof 19 februari 2010, laatste update op 19 februari 2010, 745 views

HP Pavilion dv9860ed

Pluspunten

• Goeie prestaties
  • Bouwkwaliteit is goed
  • Goed beeldkwaliteit

Minpunten

• Heel veel warmte en geluid door videokaart en chipset.
  • Moederbord gaat snel kapot door videokaart en chipset.
  • Te duur in verhouding met levensduur

In het algemeen is het een goede laptop, maar door de de warmte die de laptop produceert gaat de laptop niet erg lang mee en daar ben ik niet blij mee. ik heb bij algemene beoordeling slecht neergezet door mijn eigen ervaring met deze laptop.

De prestaties zijn wel goed van deze laptop, is best snel en je kan er op gamen zonder dat de laptop er slomer van word, maar na 2-3 uur achter elkaar bezig te zijn geweest op de laptop word deze erg warm, waaronder het toetsenbord! dus je krijgt erg snel zweethanden als je constant aan het typen bent.

De beeldkwaliteit is erg goed. de kijkhoek is naar mijn mening heel erg goed. en heb verder geen problemen gehad met verslechteren van de beeldkwaliteit. was altijd scherp beeld.

De bouwkwaliteit van de laptop is goed, maar het is meer design. Ik heb niet getest of de laptop tegen een stootje kan :P

De ergonomie vind ik een beetje jammer bij de laptop, omdat je polsen net op de rand zitten van de laptop en krijg je na een tijdje typen last van. het toetsenbord typt wel fijn en het numpad is bij een laptop toch wel een pluspunt. het touchpad heb ik weinig gebruikt maar het is makkelijk uit te zetten met het knopje. het volume is makkelijk aan te passen door de touchknoppen boven het toetsenbord.

warmte en geluidsproductie ben ik erg ontevreden over geweest, omdat na een tijdje de ventilator op volle toeren draait zelfs nadat de laptop stofvrij heb gemaakt, maar als de ventilator op volle toeren draait produceert de laptop nog steeds heel veel warmte waardoor componenten in de laptop te warm worden en de levensduur daarvan heel erg verkort word, zoals de videokaart en de chipset. deze zijn ook door de warmte defect geraakt ( 110C )

mobiliteit en accuduur ben ik tevreden over, laptop is niet te zwaar, maar je moet wel een goeie rugzak hebben om hem in te doen (geen schoudertas :P krijg je last van je schouders) de accuduur van de laptop is al die tijd goed geweest, altijd zonder adapter ging de laptop toch nog 1,5 2 uur mee.

Over het algemeen ben ik dan toch nog ontevreden over de laptop door de korte levensduur en de warmte/geluidsproductie. en veels te duur! toen ik de laptop kocht was de laptop in de aanbieding voor 850 euro en nu al kapot!

Heb jij ook een HP Pavilion dv9860ed?

Ik heb dezelfde laptop en heb geen problemen gehad met mijn moederbord of wat dan ook alleen is bij mij de kabel tussen het moederbord en het beeldscherm kapot gegaan.

Heb via de winkel ( Wehkamp.nl ) hem laten opsturen en kreeg hem gefixt terug, ze hadden zelfs mijn gehele toetsenbord vernieuwd omdat er 1 los toetsje in zat :)

Hij doet het nu weer prima en heb 1 van de 2 160GB HDD's laten vervangen door een 500GB versie en hij doet het nog steeds fijn.

Inderdaad hij is wel vrij zwaar inclusief accu en hij wordt ook wel warm maar aangezien ik hem thuis vooral als workstation gebruik de achterkant op een verhoging gezet zodat de fans naar hartelust kunnen blazen.

Heb er nu WIndows 7 Ultimate 64 bit op, draait prima, heb er ook nog Ubuntu op gehad, ook prima.

Gamen.. Op wat lagere instellingen kan het wel. CoD4, Oblivion, Mirror's Edge, Company of Heroes doen het allen.

Prima ding maar ga hem binnekort wel verkopen omdat het mee naar school nemen wel wat minder makkelijk gaat.
HP laptops staan er in het algemeen bekend om dat ze "vrij warm" worden.
Tevens zeg je:
Moederbord gaat snel kapot door videokaart en chipset.
Natuurlijk kan jij net de rotte peer tussen de appels hebben (of andersom). Dit betekent echter niet dat dit voor elke van dit identiek model geldt.

Ik wil je wel aanraden regelmatig de koeler(s) te reinigen.
Zucht wat een toeval ik heb ook dat zelfde probleem.
moederbord is een jaar geleden vervangen en nu tijdens een COD4 (na een goede 20 min) krijg ik zulke gruwelijke hardware lag....
Ding blaast als een beest maar gamen zit er niet in...