LG OLED55C7V Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C7V Zwart Review

gertraaf 16 januari 2018, laatste update op 16 januari 2018, 3.263 views Product gekocht

LG OLED55C7V Zwart

Heel mooi beeld. Maar met pijn in mijn hart retour gedaan. Tv kreeg namelijk vlekken in beeld door indirect Zonlicht. Geen oled voor mij. En wellicht een waarschuwing voor mensen die deze tv willen kopen met veel zon.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Bediening werkt top
  • Zwart is zwart

Minpunten

• Kan niet tegen zonlicht
  • Lg oledcare = lg idontcare
  • Kans op image retention.

Inbrandgevoeligheid Score: 1
Heel mooi beeld. Maar met pijn in mijn hart retour gedaan. Tv kreeg namelijk vlekken in beeld door indirect Zonlicht. Dit was steeds op te lossen door de optie clear panal noice maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Lg gaf toe dat het er slecht uitzag. Ik moest me tv maar ergens anders zetten aldus lg. De manier hoe lg met dit probleem is omgegaan is ook ondermaats. Gelukkig heeft foka mij na aandringen wel goed geholpen.

Heel jammer maar oled sla ik over.

Dus als je tv in de schaduw staat koop dan oled. Het is het mooiste beeld wat je kunt krijgen (met goed bron materiaal)
Staat je tv in de zon. Dan kun je problemen krijgen.

Heb jij ook een LG OLED55C7V Zwart?

Indirect in de zon? Lijkt mij toch wel dat dit optreedt bij direct zonlicht.
Wellicht gaan de omgevingslicht sensoren op tilt?
Direct zon is als de tv buiten zou staan. Zit raam tussen en vouwgordijn.
Maar tv stond bij zonnige dagen wel helemaal in de zon. (Al mijn tv's hebben zo gestaan)
Dat is direct zonlicht. Over kamerplanten spreek je ook over indirect en direct zonlicht maar zet je je plant ook niet buiten als het in direct zonlicht moet staan (want kamerplant).

Voor de rest goed dat er een volledig beeld komt van OLED met alle voor en nadelen. Zelf heb ik deze tv ook en was mij in het begin niet zo bewust van de "burn-in" problemen. Eigenlijk mag het geen burn-in heten want het is meer slijtage
@Utoka daar heb je een punt. Maar dat het zo erg was heb ik nooit geweten. Lcd heeft daar volgens mij geen last van.
Wellicht omdat oled organisch Is?

Het is idd goed dat mensen zo alle voor en nadelen lezen. Daarom ook deze review. Het zijn niet alleen maar halleluja verhalen met oled.
Ik heb hier ook last van gehad. Zelfs met 2 toestellen. De LG OLED55D6, die werd na 1 jaar geheel vergoed. Daarna omgeruild met een kleine bijbetaling voor de OLED55C7. Bij de C7 kwamen ook vlekken na ongeveer 1,5 jaar. Hiervan is het paneel thuis vervangen. Een bijna nieuwe TV dus. Was niet op de hoogte van dit probleem bij Oled, maar ben heel goed geholpen door LG.
@Don Pro Pedro Heb je nu nog steeds de C7? En zijn de problemen ontstaan doordat je tv in de zon staat/stond? Achter wat voor type raam staat je tv?

[Reactie gewijzigd door Rooverz op 1 november 2019 21:30]

@gertraaf Wat is en blijft er toch een hoop onduidelijkheid over oled schermen in zonlicht. Ik lees veel verhalen over problemen, maar evenveel mensen die schrijven dat er geen problemen zijn met oled schermen in de zon. Om het wat te verhelderen ben ik benieuwd naar de omstandigheden van de mensen die een oled tv hebben met problemen (of juist niet) dien in de zon staan.
- Achter wat voor soort raam staat de Tv (enkel glad, dubbel glas, hr++, glas met UV coating... Etc)?
- Op welke afstand staat de tv van het raam?
- Hoeveel zonuren vangt de tv?

[Reactie gewijzigd door Rooverz op 1 november 2019 21:30]

Ja vind het ook gek. Veel verkopers kennen dit ook niet.

- hr++ nieuwbouw huis.
- meter van raam
- tuin op het zuiden. Dus gedurende de ochtend staat de zon "op" de tv.
Klinkt voor mij niet veelbelovend.... Had gehoopt dat door het hdr++ glas/de extra coating hiervan, een groot gedeelte van het schadelijk zonlicht zou worden geblokkeerd. Maar als ik lees zoals jouw oled opgesteld stond, verschilt dat niet zo heel erg van de plaats waar bij ons de tv staat.

Welke tv heb je nu? En ben je er tevreden over? Ik heb als second best (na de oled) de Samsung Q90R op het oog. Dit ivm de goede brede kijkhoeken. Hoop alleen dat de blooming waar ik me nu aan kan storen niet van zulke mate is dat het ook de de Q90R een dealbreaker wordt....
@gertraaf mooie keuze!

Persoonlijk ben ik alleen nog erg benieuwd of LG in de nieuwere oleds bescherming tegen de zon heeft ingebouwd (appart filter oid voor blokkeren UV licht). I
Als je het vraagt in winkels geven ze aan van wel.. maar toch vertrouw ik het niet.
Verwacht nog steeds over enkele jaren een kassa uitzending met consumenten die met oled tv's zitten die gekke vlekken hebben gekregen.

Oled is het mooiste beeld, maar in mijn ogen te kwetsbaar.
Bovendien vond ik het ook lastig tv kijken in een goed verlichte ruimte.
Gewoon géén OLED kopen. Zoals @gertraaf aangeeft: veel te kwetsbaar en niet goed getest c.q. doorontwikkeld.

Heb nu 22 maand een OLED55C7V met twee irritant zichtbare ingebrande horizontale balken. Absoluut NIET van permanente beelden (zoals een permannent stilstaand logo) maar simpelweg van ondertiteling (kan bijna niet anders gezien de positie)... Ondertiteling shift continu, dus niet statisch. Zou niet moeten mogen inbranden, doet het dus doodleuk wel. Pixel Refresher doet geen moer. Ga garantie-aanvraag indienen maar voor mij dus duidelijk geen OLED meer.