Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C7V Zwart Review

gertraaf 16 januari 2018, laatste update op 16 januari 2018, 1.074 views Product gekocht

LG OLED55C7V Zwart

Heel mooi beeld. Maar met pijn in mijn hart retour gedaan. Tv kreeg namelijk vlekken in beeld door indirect Zonlicht. Geen oled voor mij. En wellicht een waarschuwing voor mensen die deze tv willen kopen met veel zon.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Bediening werkt top
  • Zwart is zwart

Minpunten

• Kan niet tegen zonlicht
  • Lg oledcare = lg idontcare
  • Kans op image retention.

Inbrandgevoeligheid Score: 1
Heel mooi beeld. Maar met pijn in mijn hart retour gedaan. Tv kreeg namelijk vlekken in beeld door indirect Zonlicht. Dit was steeds op te lossen door de optie clear panal noice maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Lg gaf toe dat het er slecht uitzag. Ik moest me tv maar ergens anders zetten aldus lg. De manier hoe lg met dit probleem is omgegaan is ook ondermaats. Gelukkig heeft foka mij na aandringen wel goed geholpen.

Heel jammer maar oled sla ik over.

Dus als je tv in de schaduw staat koop dan oled. Het is het mooiste beeld wat je kunt krijgen (met goed bron materiaal)
Staat je tv in de zon. Dan kun je problemen krijgen.

Heb jij ook een LG OLED55C7V Zwart?

Indirect in de zon? Lijkt mij toch wel dat dit optreedt bij direct zonlicht.
Wellicht gaan de omgevingslicht sensoren op tilt?
Direct zon is als de tv buiten zou staan. Zit raam tussen en vouwgordijn.
Maar tv stond bij zonnige dagen wel helemaal in de zon. (Al mijn tv's hebben zo gestaan)
Dat is direct zonlicht. Over kamerplanten spreek je ook over indirect en direct zonlicht maar zet je je plant ook niet buiten als het in direct zonlicht moet staan (want kamerplant).

Voor de rest goed dat er een volledig beeld komt van OLED met alle voor en nadelen. Zelf heb ik deze tv ook en was mij in het begin niet zo bewust van de "burn-in" problemen. Eigenlijk mag het geen burn-in heten want het is meer slijtage
@Utoka daar heb je een punt. Maar dat het zo erg was heb ik nooit geweten. Lcd heeft daar volgens mij geen last van.
Wellicht omdat oled organisch Is?

Het is idd goed dat mensen zo alle voor en nadelen lezen. Daarom ook deze review. Het zijn niet alleen maar halleluja verhalen met oled.