Tweakers zegt: 6,5

Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart Review

roebfromthebloc 16 januari 2018, 651 views Product gekocht

Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart

Goede no nonse telefoon voor een goede prijs. Uitstekende batterij en dito scherm. Veel waar voor je geld!

Pluspunten

• Prima scherm (AMOLED!)
  • Batterijduur fenomenaal (makkelijk 3 dagen bij normaal gebruik)
  • Design behuizing
  • Redelijk vlot voor midrange toestel
  • Dual sim

Minpunten

• Knoppen zijkant goedkoop (speling)
  • Vingerafdruk sensor onbetrouwbaar
  • Camera vrij zwak
  • Geen notificatie LED

Na een LG G3, welke ik als High end gekocht had, met als wens langer van te kunnen genieten, gekozen voor een goedkopere optie. De LG was na 2+ jaar helemaal op, en waarschijnlijk overal doorgebrand door oververhitting. Dan maar een goedkopere optie, en accepteren dat je er korter mee doet, was de overweging.

Deze telefoon kenmerkt zich vooral door de batterijduur. Ik ben een redelijk zware gebruiker en verbruik ongeveer 25-30% batterij per dag. Waar de LG na een klein beetje gebruik al 10% armer was, heeft de J7 altijd genoeg prik. Niet alleen dankzij de enorme batterij (3600 mAh), maar de zuinige Soc. Ook wordt de telefoon zelden warm, waar bij de LG ik soms bijna mijn vingers brandde.
Dual Sim komt zeker van pas, bijvoorbeeld doordat ik regelmatig in 't buitenland zit.

Voor de camera hoef je deze telefoon niet te kopen, en ook aan de knoppen aan de zijkant voel je dat het een goedkoper toestel is.

Heb jij ook een Samsung Galaxy J7 (2017) Duos Zwart?

Wat ik jammer vind is dat er toestellen zijn die alleen Europese simkaarten ondersteunen. Ik kwam daar helaas pas later achter, ik wilde vooral een Dualsim telefoon omdat ik dan een prepaid sim kan kopen in het buitenland voor internet. Dat werkt dus niet, waarom ze dit zo gedaan hebben, ik heb geen idee,. Maar het is dus een hele beperkte dual sim telefoon.
Daarmee ben ik nog niet bekend. Ik had gelezen dat er een blokkade op zit die na enige tijd gebruik er af gaat.
Heb je dit zelf ervaren?
Ik heb inderdaad ervaren dat het met een simkaart van buiten de EU gewoon niet werkt. Of die blokkade er na enige tijd af gaat weet ik niet, ik zou dat ook best een bijzondere constructie vinden.

Ik had de voorloper, de ''gewone'' J7. Daar werkte het wel gewoon. Omdat het aantal toestellen met dualsim maar beperkt is en ik geen 1000 euro voor een Note uit wil geven kwam ik bij dit toestel uit.
Inmiddels is 't scherm overleden, als gevolg van (waarschijnlijk) een val. Hoewel het toestel volledig in een lederen sleeve zat en niet de grond raakte, is de LCD gaan 'bleeden'. Door de sleeve heen is de kracht groot genoeg geweest voor schade.

De breuk lijkt te zitten achter een van de volume toetsen, en lijkt het gevolg van een volumetoets die het toestel aan de binnenkant beschadigd heeft. Het zwakke design van de zijkant-knoppen lijkt de telefoon dus de nek om te hebben gedaan.

Inmiddels A6+ gekocht, welke vergelijkbare specs voor heeft een vergelijkbare prijs.

[Reactie gewijzigd door roebfromthebloc op 27 november 2018 09:11]