Jabra Revo Stereo Headset Grijs (Grijs, Wit) Review

Keypunchie 15 januari 2018, laatste update op 15 januari 2018, 203 views Product gekocht

Jabra Revo Stereo Headset Grijs (Grijs, Wit)

Prima bedrade headset voor onderweg. Het ontkoppelbare kabeltje is een plus. Bij wind heb je wel wat last van suisgeluiden.

Pluspunten

• Opvouwbaar
  • Licht
  • Ontkoppelbaar kabeltje

Minpunten

• windgevoelig (suizen)
  • knopjes wat klein en stug

Nadat na jaren van trouwe dienst mijn Sony headset echt de geest had gegeven, was het tijd voor een nieuw setje.

Belangrijke eis was een iPhone-compatibele afstandbediening en bedraad, want nog een apparaat met batterijen zit ik niet op te wachten.

Deze Jabra was een beetje op de gok, maar bevalt goed. Hij is opvouwbaar en komt met een case en een beschermende hoes, maar beide gebruik ik niet.

Een pluspunt is dat de kabel met afstandsbediening. Om te beginnen is deze omplugbaar . Dat wil zeggen: er is een aansluiting op beide oorschelpen en je kunt zelf kiezen welke van de twee je neemt. Mijn voorkeur gaat uit naar links, als rechtshandige, maar omgekeerd kan dus ook. De kabel is ook wat stug en komt dus niet snel in de war in de knoop. Mocht je toch ergens blijven haken/zitten, dan is het feit dat je hem zowel aan de koptelefoon als aan de audio-uit-zijde kunt losmaken een voordeel.

Een groot voordeel ten opzichte van vorige koptelefoons, waar je wel eens met je kabel in de knoop kwam.

De knopjes op de afstandsbediening voel je goed, dus op de tast is het het juiste knopje prima te bedienen, ze zijn wel wat klein en stug, wat ze iets moeilijk in te drukken maakt.

De geluidskwaliteit is prima, maar ik ben geen audiofiel. Voornamelijk luister ik podcasts. Een tegenvaller is dat de koptelefoon vrij gevoelig is voor windruis. In het OV is dat niet zo'n issue, maar op de fiets kan het gaan storen. Ook merk ik dat deze koptelefoon beter afsluit dan mijn voorganger. In het OV wel prettig, maar op de fiets betekent het dat ik iets minder goed ander verkeer hoor aankomen en dus bewuster en beter moet kijken.

Als laatste is de microfoon prima. Bij het bellen geen commentaar of negatieve feedback gehad over verstaanbaarheid en ook de bediening van Siri werkt prima (de grenzen van Siri zijn de bottleneck, niet de telefoon).

Conclusie: Een prima headset voor de forens. Erg tevreden en een goeie vervanger voor mijn oude Sony.

Heb jij ook een Jabra Revo Stereo Headset Grijs (Grijs, Wit)?