Specificaties Socket 1151 v2 • ATX • Intel Z370 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7 Review

The Smily 14 januari 2018, 108 views

Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7 (Product gekocht)

Een mooi moederbord dat stevig aanvoelt. Met leds die in zones van kleur kunnen worden gewijzigd, als knipper-patroon kunnen worden toegevoegd of volledig kunnen worden uitgezet.

Pluspunten

• 3x M.2 sloten
  • Veel fan connectoren
  • Zonder leds aan ook mooi

Minpunten

• Bios kan wat uitgebreider

Ik heb dit moederbord gekocht als deel van een upgrade van mijn oude 2500k naar de 8600k.
Het moederbord wordt geleverd in een mooie doos met genoeg connectoren en een cd met de drivers (denk ik). Ik heb geen cd drive meer in mijn nieuwe pc dus heb ik niet gecontroleerd wat er op de cd staat. De driver kun je vrij makkelijk op de Gigabyte site vinden en via de App center applicatie kun je makkelijk onderdelen bij downloaden zonder dat je alles los via de site binnen moet halen.

Het inbouwen in de kast(NZXT S340 Elite) ging makkelijk. Een nadeel is wel dat als je hem in combinatie met de NZXT kraken en Hue+ hub gebruikt je eigenlijk te weinig onboard usb poorten hebt.
In de bios kun voldoende dingen aanpassen om zo de kloksnelheden van het geheugen en de CPU aan te passen, ook dingen als Fanspeed profiles kunnen worden geregeld.
Het enige nadeel dat ik heb kunnen vinden is dat als een M.2 slot gebruikt wordt, er 2 Sata poorten worden uitgezet.
In combinatie met een oude Philips Ambx set zorgde dit voor problemen met de leds van het moederbord. Deze werden niet uitgeschakeld wanneer de PC uit stond en de kleur was ook niet meer te wijzigen. Na het uitzetten van de voeding of de stekker eruit trekken was dit probleem verholpen voor 2 3 restarts. Nu ik de Phillips set niet meer gebruik, is dit probleem verholpen en werkt alles zoals verwacht.

Heb jij ook een Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7?