Specificaties 2.100W vermogen - Bekijk alle specificaties

Philips Airfryer XL HD9240/90 Review

BertusWNewbie 14 januari 2018, laatste update op 14 januari 2018, 152 views

Philips Airfryer XL HD9240/90 (Product gekocht)

Gehaktballen, aardappelpartjes en kip zijn onovertroffen in de airfryer. Schoonmaken is een drama! Van de opvangbak bladdert de anti-aanbak af (dit is al de derde bak). Na 2 jaar is de slede defect gegaan. Kwaliteit dus matig.

Pluspunten

• Gemak van het bereiden
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Schoonmaken: een drama
  • Matige kwaliteit

Gehaktballen, aardappelpartjes en kip zijn onovertroffen in de airfryer. Snacks en patat zijn toch lekkerder uit de ouderwetse frituur. Ovensnacks zijn wel oké, maar die bevatten meer vet dan andere snacks. Schoonmaken is een drama! De behuizing rond het verwarmingselement is lastig schoon te maken en wordt ronduit smerig.Omdat het schoonmaken zo lastig is, vallen er soms verkoolde resten op het gerecht wat je op dat moment aan het bereiden bent. Bij het bereiden van kip: afzuigkap op vol vermogen en ramen open, want er komt een enorme walm af (maar wat is de kip lekker...). Van de opvangbak bladdert de anti-aanbak af (dit is al de derde bak). Na 2 jaar is de slede defect gegaan, de kogeltjes uit de lagers vlogen ons om de oren. Philips geeft niet thuis: na 2 jaar is de garantie verlopen, dus pech gehad. Kwaliteit dus matig.
Ondanks de nadelen ben ik wel enthousiast over de airfryer in het algemeen: eenvoudig in het gebruik, heerlijke gerechten en minder vet. Of het volgende apparaat weer een Philips wordt? Misschien als ze de kwaliteit verbeteren en een oplossing vinden voor het schoonmaken.

Heb jij ook een Philips Airfryer XL HD9240/90?

De verkoper is verantwoordelijk, niet Philips. Tenzij je direct bij Philips hebt gekocht.
Helaas is de verkoper failliet (Bobshop.nl), vandaar dat ik rechtstreeks met Philips contact heb opgenomen. Na 3 pannen (loslaten anti-aanbaklaag), het kapotgaan van de slede nčt na de garantieperiode en het schoonmaakdrama ben ik er wel klaar mee. Gezien veel andere reacties over de Philips Airfryer, ben ik van mening dat het product nog onvoldoende is doorontwikkeld.
Gooi jij de bak elke keer in de vaatwasser na gebruik? Vaatwassers en anti-aanbak ik nooit zo'n fijne combinatie. Maar je bent niet de enige met kwaliteitsproblemen. De print is ook zo'n ontwerpfout. Die wordt vettig en gaat ook vaak kapot. Het is een handig apparaat, maar slordig ontworpen. Gezien de prijs van een AirFryer mag je meer verwachten.
Mee eens. De bak ging nooit in de vaatwasser, maar sinds de anti-aanbaklaag heeft losgelaten krijg ik hem moeilijker schoon en gaat hij wel in de vaatwasser. Het display is ook een zwak punt zo blijkt. Na het schoonmaken slaat hij op hol en telt af, of zoals gisteren ging het van 11 naar 60 minuten. Uiteraard volg ik de officiële schoonmaakinstructies van Philips. Veel vocht en de airfryer is dus ook niet zo'n goede combinatie. Er bij blijven dus! Ook deze klacht heb ik al eerder gelezen.