Specificaties Kit met 1 lens • 24,3MP sensor • WiFi - Bekijk alle specificaties

Fujifilm X-T2 + 18-55mm f/2.8-4.0 Zwart Review

OntopphotoNewbie 14 januari 2018, 47 views

Fujifilm X-T2 + 18-55mm f/2.8-4.0 Zwart (Product gekocht)

Heerlijk lichte en kleine camera. Mooie beelden, makkelijke bediening!

Pluspunten

• Licht makkelijk in de hand
  • Licht
  • Zeer goede ‘kit’-lens

Minpunten

• Inzoomen bij manuele focus slechts 6x (i.p.v. 10x bij Canon)
  • Menu springt terug naar beginpunt (blijft niet staan op ‘my menu’)

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Wat een heerlijke camera zeg. Ik kom van een Eos 5diii en ben beide camera’s nu aan het vergelijken. Het is even wennen qua menu en bediening als je iets anders gewend bent, maar de camera werkt intuďtief. Zonder bijstellen van de witbalans (witbalansverfijning) is de weergave op het scherm bij instelling van het kleurprofiel AbodeRGB ietsje flets in vergelijking met de 5diii, maar de RAW-bestanden zijn prima.
Groot dynamisch bereik ook, merk je meteen als je de gemaakte foto op het LCD bekijkt (weer in vergelijking met Canon’s 5diii). De Low-iso kun je beter niet :) gebruiken, dan vermindert het dynamisch bereik dramatisch, zo merkt ik bij landschapsopnamen aan de wolkenlucht. Maar iso 200 is ook prima.
Perfecte camera dus. Een aanwinst en goed alternatief voor mijn ‘zware’ Canon apparatuur. :-)

Heb jij ook een Fujifilm X-T2 + 18-55mm f/2.8-4.0 Zwart?

Ben benieuwd naar je "conclusie" na een tijdje gebruik :)

Heb zelf nu een 5DII die echt aan vervanging toe is en aangezien Canon het er niet beter op maakt om te upgraden zit ik ook al een tijdje te kijken naar deze camera :)