Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB (zonder RGB-controller)

Specificaties Tower • 3 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB (zonder RGB-controller) Review

roundlet 12 januari 2018, laatste update op 13 mei 2018, 420 views Product gekocht

Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB (zonder RGB-controller)

van het moment dat de kast zichtbaar werdt wanneer ik aan het schrollen was door de pricewatch. Moest ik hem hebben. Ik heb nog wel verder gekeken vanwege de negatieve airflow. Maar vind dat de kast er strak en netjes uit ziet. En de airflow is mij zeer meegevallen.

Pluspunten

• nette strakke uitstraling
  • rgb fans
  • glaze paneel
  • temperatuur in de kast blijf onder de 40 graden

Minpunten

• plastic voorkant
  • fans voor hebben niet veel ruimte om te ademen.

Ryzen 7 1700 met coolermaster 240 rgb watercooler (aan de voorkant geinstalleerd)
Msi x370 carbon pro
msi gtx1080 gaming x

Dat ik de kast samen stelde, heb ik veel gekeken naar reviews, video`s etc.
Was bang dat de hardware te warm zou worden en niet voldoende gekoeld zou worden.
Maar nu alles in de kast zit, ik een stress test er op los heb gelaten.
Kan ik je vertellen, nee niet de stilste kast. Maar zeker niet storend ( kom van een MSI GT70 af, dat was een stofzuiger).
De processor geclockt op 3.5ghz op alle cores, komt niet verder dan 53 graden en dat is boven verwachting. Deze wordt wel gekoeld met een 240mm radiator van coolermaster.

De grafische kaart komt met een overclock van 1924 mhz niet boven de 65 graden.
wel heb ik alle stof filters verwijderd, voor een betere luchtstroom. 5 Min werk en zie de toegevoegde waarde niet van in ( dit type filter).

Dus temperatuur afgetikt.

Dan de kast zelf.

De kast heeft een nette strakke uitstraling, waarbij de RGB net dat kleine tintje geeft : ik wil geen lege saaie kast.

Wanneer de pc uistaat, is de kast geheel zwart.
Wanneer hij aangaat kan ik met de software van MSI alles naar wens afstellen.

De zijkanten zijn zeer goed te verwijderen. De voorkant is makkelijk te verwijderen alleen gaat hij lastig terug. Maar als hij eenmaal zit, is het een mooi geheel.
De kast is in mijn geval erg stil. Hij staat momenteel op de slaapkamer door een verbouwing en rustig te draaien tijdens het slapen.

conclusie
Een mooie strakke kast voor weinig. Voor mij was RGB een must en deze kast had een mooi formaat tegen een ideale prijs. Koeling was ik bang voor, maar na 3 maanden kan ik je zeggen dat het geen enkel probleem is.

Heb jij ook een Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB (zonder RGB-controller)?