Xiaomi Mi Max 2 64GB Zwart - Reviews

Specificaties 6,44" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi Max 2 64GB Zwart Review

0xygen500 10 januari 2018, laatste update op 10 januari 2018, 911 views Product gekocht

Xiaomi Mi Max 2 64GB Zwart

Pluspunten

• Grote batterij
  • Groot scherm

Minpunten

• Groot scherm (6.44 is inderdaad enorm, 6 inch zou beter zijn)
  • Snel vingerafdrukken
  • Bloatware MIUI

Hierbij een beknopte review, omdat er nog geen review over deze telefoon te vinden was op Tweakers.net. Ik zelf vind het altijd fijn als je even een review kan lezen over een product waarnaar je zelf opzoek bent.

Aanschaf
Deze telefoon gekocht bij Gearbest voor 170 euro. Bij binnenkomst was het even wennen hoe groot deze is, maar nu ligt die prima in de hand alleen in de broekzak nog wat onwennig.

Grootte:
Deze telefoon is een van de grootste die ik ooit gezien heb. Met 6,44 inch echt een reus. Dit heeft als voordeel dat deze als combi tablet kan dienen, maar als nadeel dat hij niet geheel lekker in je broekzak past bij naar voren buigen.

Accuduur
Met 5300 MaH is dit echt een beest op het gebied van batterijduur. Ik had hiervoor een OPO en deze was binnen een dag leeg als ik er redelijk gebruik van maakte(poweruser). Op deze telefoon kan ik gemakkelijk twee dagen met een batterij overleven.

Software
MIUI software komt met wat eigen apps, veel vind ik overbodig en deze kan ik ook niet standaard verwijderen. Ik vind het nog niet storend genoeg om een andere OS erop te zetten of iets in die richting.

Camera
Ik heb alleen een aantal foto's gemaakt in whatsapp, deze waren s'avonds en toen kwamen ze er wat korrelig uit. Dit kan te maken hebben met dat whatsapp de kwaliteit aanpast of met de camera die moeite heeft met duisternis, hier durf ik geen harde uitspraak over te doen. Tevens heb ik ook een aantal overdag gemaakt en deze kwamen er prima uit, niet zo mooi als mijn spiegelreflex camera, maar prima voor een telefoon.

Overig
Op het scherm zie je redelijk snel je eigen vingerafdrukken terug. Op dit moment gebruik ik gee screenprotector. Dit heeft er misschien voor gezorgd dat er zoveel vingerafdrukken te zien zijn, maar ik veeg het meestal gewoon weer even weg. Dus geen probleem voor mij.

Een cijfer voor deze telefoon geven vind ik lastig, daarom doe ik dit ook niet. Ik zou deze telefoon aanraden aan iedereen die niet teveel voor een telefoon uit wilt geven, maar wel een grote batterij wilt hebben en niet vies is van een beetje grootte mobiel. Wat ik jammer vind is dat hij niet echt lekker in je broekzak zit als je voor over moet bukken. Dan voel je hem echt zitten en dan bekruipt mij een benauwd gevoel alsof een telefoon kan breken. Dit heeft niks met xiaomi te maken, maar meer mijn vertrouwen in een mobiel scherm.

Heb jij ook een Xiaomi Mi Max 2 64GB Zwart?

Je moet ff de Xiaomi.eu ROM erop zetten ;) Die is op de EU gericht.
Wat heeft dat voor voordeel ten opzichte van global rom
Our ROMs features (Whats not in Global):
Based on China Stable / Weekly builds (except HMNote3SE)
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version
Added GSMalphabet into SMS app
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 5x5, 5x6
Added Toggles 5x3 layout
SafetyNet passed (Android Pay)
Play Store Certified
Deodexed
Added automated tasks
Added game speed booster
Added erase module (magic elimination) to Gallery photo edit options
Fixed low volume sound via headphone
Fixed Google assistant voice response issue
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience..
Heb 'm sinds een maand of vier. Uit China laten komen; kwam binnen als "MP3-speler" ter waarde van 21 Euro en kwam zo probleemloos door de douane.
Bij mij gaat ie in de handtas ;-)
Het grote scherm (heel prettig voor mijn oude oogjes) en de fantastische batterijduur gaven de doorslag om hem aan te schaffen. Nog geen moment spijt van gehad.
Had eerder o.a. de eerste Note (waar je destijds volgens menigeen voor schut liep) en tweemaal een Huawei Mate. Ja verdorie, die kosten al gauw het vijfvoudige, als doorsnee gebruiker "verdien" ik dat nooit terug in vijf keer meer prestatie, kwaliteit, funfactor of whatever.
Ik ben dus een uitermate tevreden gebruiker.
Ze verzinnen het mooi die waardes en omschrijving. Ik had ook geen inklaringskosten, geen idee wat er bij mij op stond. Hiervoor had ik een opo, maar merk met browsen etc geen verschil in snelheid. Alleen bij games dat het iets langer duurt, het laden enz. Het