Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Rebel 9 Economic Review

TommyboyNL 17 februari 2010, laatste update op 17 februari 2010, 857 views

Sharkoon Rebel 9 Economic

Pluspunten

• 9 5,25"slots
  • Veel schroefjes meegeleverd
  • Stoffilters in afdekplaatjes 5,25"slots
  • Goedkoop

Minpunten

• Popnagel bij bovenste slot bemoeilijkt plaatsen van kaart
  • Geen gat bij de schroef van het onderste slot

Na het samenstellen van 3 PCs met deze kast als basis, vond ik het hoog tijd worden voor een lovende review.
Ik heb mijn eerste exemplaar gekocht omdat ik op zoek was naar een net al te dure kast waar 12 harddisks in passen. Voorwaarde was ook dat de disks goed gekoeld moesten kunnen worden, dus dan kom je al snel uit op twee keuzes:
- Kast met 12 3,5"slots met ruimte voor fans
- kast met 9 5,25"slots, in combinatie met Cooler Master 4-in-3 modules.

Na het zien van de Rebel9, was ik meteen verkocht. Goedkoop, ruimtelijk, en nog best stijlvol ook (hoewel de voorkant nu gedomineerd wordt door de cooler master modules :P ).

Twee andere computers heb ik ook in deze cases gebouwd omdat ik simpelweg erg tevreden was, en wel van uniformiteit en uitbreidbaarheid hou in mijn computerpark.

Het inbouwen van alle hardware ging vrijwel vlekkeloos. Het kostte vooral veel tijd om alle schroefjes aan te draaien. De enige haken en ogen waren 2 of 3 plastic strips aan de voorkant van de case. Normaal zorgen die dat de afdekplaatjes van de 5,25"slots netjes op hun plek blijven, maar om de 4-in-3 modules te kunnen monteren, moesten die stripjes wijken. Een klein kniptangetje erbij pakken was de oplossing.
Een ander klein irritatiepuntje was de popnael bij het bovenste AGP/PCI/PCIe slot, deze bemoeilijkt het monteren van de kaart aanzienelijk, omdat je de kaart niet recht naar beneden kan steken. Na een minuutje prutsen wil de kaart er echter wel gewoon in.
Ook is het me niet gelukt om me ergens aan open te halen, wat een tamelijk wonder is.
Een handigheidje is dat de sidepanels allebei met thumbscrews vastzitten (zilveren, geen zwarte :( ), dit is erg makkelijk bij het inbouwen. Het rechter zijpaneel heeft ook een plastic oog als handvat bij het loshalen.
De kast had wel 5 centimeter dieper gemogen van mij. Mijn areca RAID controller en harddisks pasten maar net achter elkaar; de stekkertjes raken elkaar op een maar millimeter niet. Een Scythe kama-stay past echter niet meer. Misschien past alles beter als er geen gebruik gemaakt wordt van de 4-in-3 modules, die zorgen namelij kdat de disks iets verder naar achteren zitten.

Verder weet ik niet veel relevants te noemen. De kasten maken nogal veel herrie, maar dat komt vooral door mijn fankeuzes, en hoeveelheden harddisks. Dit maakt echter niet uit aangezien de kasten in een ruimte staan waar ik toch nooit kom.

Heb jij ook een Sharkoon Rebel 9 Economic?

heb je er misschien wat foto's bij? Je review komt op dit moment een beetje onaantrekkelijk over.