Nexus FRIZZBEE Review

w‚ldpyk 17 februari 2010, 320 views

Nexus FRIZZBEE

Pluspunten

• mooie zwart wit stijl + weinig geluid + goed koel vermogen

Minpunten

• is alleen aan te sluiten via een molex

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Deze koeler zat ook in mijn sponsor pakket, dus de prijs is bij mijn n.v.t.

montage
Dit kleine ventilatortje sluit je aan door: via schroefgaten onder op de harddisk te monteren. Omdat er meerdere gleufjes in zitten kan je deze ook bijstellen. zodat hij om de printplaat van de harde schijf te richten is.

geluidsproductie

Ik heb deze ventilator even mijn oor laten koelen, ik kreeg wel koude oren maar ik heb geen lawaaierige fan gehoord. Je zal deze koeler dan ook niet snel horen.

koeling
Met deze koeler lukte het mijn om mijn schijf van 27/30c naar 21c te krijgen. Daar door heb ik 1 front fan weg kunnen halen die voor de hhd gemonteerd zat. Prima koel prestatie dus.

stroomvoorziening

Het ventilatortje word via een molex gevoed, dat is het enige min puntje dat ik kan vinden.
Mijn hdd wordt gevoed door een sata connector, dus je kan dan niet zomaar die molex er op aan sluiten. Dus mocht je een molex gevoede schijf hebben dan kan je de kabel mooi weg werken, en anders moet je een molex power cable in je kast laten zien.

• seagate baracuda 500g
  • Windows XP

Heb jij ook een Nexus FRIZZBEE?

Het nadeel van zo'n koeler als deze vind ik dat je wel de printplaat koelt, maar niet de bovenkant van de schijf. En de temperatuursensor zal allicht wel op de printplaat zitten, maar dat zegt weinig over de temperatuur van de andere kant van de schijf.