Neato Robotics Botvac Connected - Reviews

Specificaties Robot-stofzuiger 120 minuten batterijduur - Bekijk alle specificaties

Neato Robotics Botvac Connected Review

Ghostrider1987 9 januari 2018, 215 views Product gekocht

Neato Robotics Botvac Connected

Duur apparaat maar wel met alles erop en eraan. Kwaliteit bevalt ons en product is zeker wat we ervan verwachten. No nonsense. Aanbeveling!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Hoeveelheid stofopname

Minpunten

• Dure gadget, je kunt er ruim 4 goede stofzuigers (handbediend) voor kopen
  • Het Hepa-filter moet regelmatig vervangen worden (10 a 20 zuigbeurten)

Energieverbruik Score: 5
Na lang wikken en wegen (internet studie en video's kijken en gebruikersreviews) hebben we deze Neato aangeschaft voor 679,- Wij hadden de volgende eisen:
- Apparaat moet bij een lege batterij zelf gaan opladen
- Apparaat moet na opladen verder gaan waar deze gebleven is.
- Als man wilde ik dat het apparaat te bedienen was vanaf Wifi :) gadgetfreak
- Liefst niet al te lawaaiig.

Bij bediening van Wifi kom je al gauw in een hogere prijscategorie. De twee eerste eisen brengen ook al een fijne meerprijs met zich mee. Desalniettemin zijn we blij met het aangeschafte product.

Schoonmaak:
Een stofzuiger met alleen draaiende borstels aan de zijkant veegt het als het ware alleen naar de zuigmond. Deze stofzuiger heeft in het midden nog een groffe borstel die de stof e.d. ook echt nog opveegt als ware een stoffer en blik (2 centrale borstels inbegrepen, zowel een groffe als een fijne borstel) erg netjes en goed schoon te maken. Lange haren van de vrouw komen er niet in vast te zitten!

Opvangbak:
De opvangbak kan gerust het stof van 3 verdiepingen incasseren. Dan dient deze wel echt geleegd te worden, want hierdoor gaat de effectieve zuigkracht altijd achteruit. Helaas wordt het Hepa-filter ook echt stoffig en deze kun je niet uitspoelen of uitzuigen met een gewone stofzuiger (dus vervangen).

Batterijduur:
De batterijduur is keurig en de 55 m2 bij ons beneden maakt deze gewoon keurig in 1x schoon.

Bereik-Routing:
De voorkant van de stofzuiger is vierkant om goed in de hoeken te kunnen komen. Hij rijdt netjes over behoorlijke drempels heen en zal nooit een trap afrijden of zichzelf ergens anders van kant maken.
De stofzuiger maakt vierkanten. Zodra deze een muur heeft volgt die deze tot een derde hoek en gaat dan zigzaggend eerst die "kamer" afmaken. En zoekt dan een nieuw vierkant.
Een obstakel zoals een stoel met een U-poot aan de grond gaat hij niet uit de weg en zal ook netjes onder de stoel stofzuigen. De Luie leunstoel van de zweedse meubelmaker heeft hij wel wat moeite mee. Deze poot is net te laag waardoor de Neato denkt dat hij eroverheen kan en loopt dan vast. Gevolg je krijgt een bericht op de app van Neato "Ik zit vast!" HELP ;). Gevolg is dat je als je hem de volgende keer aan zet de stoel even op tafel zet en hij doet de kamer zonder storingen.

Heb jij ook een Neato Robotics Botvac Connected?