Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Lachesis Review

-Cn- 17 februari 2010, laatste update op 17 februari 2010, 1.468 views

Razer Lachesis

Pluspunten

• Zeer snel en precies
  • Erg gebruiksvriendelijke en overzichtelijke driver
  • Goed lang en dun draad dat bijna niet in de knop raakt

Minpunten

• Snelle slijtage voetjes
  • Verzamelings punt van rotzooi onder de sidebuttons

Hallo mede Tweakers

Hier mijn eerste review op deze site dus hoop dat het een beetje goed is

Hoe ben ik bij deze muis gekomen?

Ik doe sinds een halfjaar de opleiding Gamedesigner en naast dat ben ik zelf ook een fanatieke gamer. Ik had net een nieuwe laptop aangeschaft en daar miste ik nog een muis mee toen heb ik besloten om maar eens wat meer geld uit te geven voor een goede gamemuis met een goede precisie. Na even zoeken kwam ik uit op de Razer Lachesis. Waarom niet de Razer Deathadder of diamondback? Het woordje dpi was een van de belangrijkste dingen en aangezien deze destijds de 1na hoogste dpi in de wereld had en 11 instelbare knoppen was mijn beslissing duidelijk.

Evaring met de muis

Ik heb deze muis nu al sinds juli vorigjaar en er is mij nog niks opgevalle kwa prestatie gebrek of dergelijke. Het is gewoon en goede muis met een zeer gevoelige lazer. Ik gebruik momenteel de muis op een stand van 3000dpi en maximale snelheid van windows muizen instelling. De muis is zeer rap maar ook zeer nauwkeurig door de 3g laser. helemaal perfect voor het spelen van shooters en voor het bewerken in photoshop.

Meegeleverde software / hardware

Zoals bijna elk razer product komt de muis in een zeer sfeervolle verzorgde doos met mooie bedrukkingen en handige openslaande klep zodat je de muis ook kan bezichtigen in de verpakking. In de doos zit een cdtje met de 1.00 drivers erop en nog een handleiding en boekje met andere razer producten erin. allemaal zeer netjes. je installeerd de drivers en je hebt een ideal programmatje waarin je die speed (dpi) kan verandere onder elke knop een macro of single key press kan zetten of natuurlijk een van de muisknoppen. Geadviceerd is wel even de nieuwste firmware/drivers te downloaden zodat je muis optimaal werkt

Toch niet perfect?

Niks kan perfect zijn in deze wereld woord er gezegt en ja ook de Razer Lachesis moet daar aan denken. In de beoordeling heb ik Vormgeving en Bouwkwaliteit 4/5 gegeven waarom nou eerst de Vormgeving.

De vormgeving van de muis is over het algemeen heel goed het is een muis voor zowel rechts als linkshandig gebruik. maar waarom nou die 4/5 nou omdat ik een klein puntje heb wat me irriteerd en in mijn ogen niet ideaal is. Op de foto kun je zien dat er onder de side buttons zowel rechts als links er na een paar dagen een aardig laagje troep komt de zitten. oorzaak hiervan is waarschijnlijk door de klamme handen van game en wat stof resten eventueel op je burea. Nu is dit niet dodelijk ofzo maar toch een heel klein puntje dat mij een beetje ergert. Naar mijn mening had dit mischien toch net wat anders gekunt in de design maar het kan natuurlijk ook aan mezelf liggen maar dit is tenslotten mijn mening op het product.

Nu punt 2 Bouwkwaliteit. De reden dat ik de bouwkwaliteit een 4/5 heb gegeven is door het snel slijten van de voetjes. Ik had het al gelezen dat het best rap schijnt te gaan bij deze muis maar naar 2 maanden kwamen er al krassen op de onderkant van mijn muis. Dit zijn zeer lichte ondiepe krassjes maar toch jammer dat het zo snel al versleten was.

Zeer goed product zeker zijn geld waard (destijds 64 euro gekost) nu dus al helemaal. Kwaliteit algemeen zeer goed ben over alles bijna tevreden afgezien dan van de 2 kleine puntjes. Zoek je een goede gamingmouse dan raad ik zeker de Razer Lachesis aan

Greetings -Cn-

Ps. Kwaliteit van de foto's niet ideaal maar het is teminste wat

Heb jij ook een Razer Lachesis?

Gebruik je de muis wel met een muismat?
Ik heb hier de Razer Diamondback 3G al enkele maanden in gebruik en er is echt nauwelijks iets van krassen op te merken aan de onderkant. Ik gebruik een muismat van Steelseries, echt niet duur en glijdt zeer goed. Blijkbaar houdt het ook de onderkant van mijn muis in topconditiie ;)
na 3 maanden overleed mijn muismat en sindsdien nooit meer aan nieuwe gedacht
Hey,

Gamedesigner spreekt me aan. Wat houdt het eigenlijk in?

Mvg Anass
Ben wel bereid om het even uit te leggen maar dan in een DM als je het niet erg vind ^^

laat het me even horen dan als je dat wilt

Greetz Cn
Leg mij eens uit hoe je muismat kan overlijden :?
nouw als die soort van dubbel ligt en er dan un pc van ongeveer 10kilo op komt te staan tijdens een lan. En je hem daarna zo plat als een dubbeltje er ondervandaan gehaalt en dus niet echt fatsoenlijk meer recht te buigen is aangezien er een bobbel in bleef