Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)

Specificaties Android, iOS compatibel - Bekijk alle specificaties

Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver) Review

jeffreyvdNewbie 8 januari 2018, 252 views Product geleend

Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)

In combinatie met een Iphone kun je niet alle functies gebruiken. Voor mij werken er echter voldoende functies om het horloge toch dagelijks niet te willen missen.

Pluspunten

• Erg mooi ontwerp
  • Notificaties lezen zonder je telefoon toe hoeven gebruiken

Minpunten

• Baterijduur
  • Gevoeligheid middelste draai knopje

Via The Insiders kreeg ik de kans om dit horloge te testen. Wat ik, doordat ik me al heel lang af vroeg of een smartwatch iets voor mij zou zijn, echt helemaal top vond. Ik gebruik zelf een Iphone dus had verwacht dat ik tegen allemaal problemen aan zou lopen, maar dit blijkt in de praktijk heel erg mee te vallen. Er zijn een natuurlijk wel een aantal dingen die niet echt goed samen werken bijvoorbeeld dat je wel kunt zien dat iemand een WhatsApp bericht heeft gestuurd, maar je kunt er niet op antwoorden.
Voor mij persoonlijk was dat, samen met het ontbreken van Siri, het grootste synchronisatie probleem. Iets vervelender vind ik dat het knopje aan de rechterzijde (welke Google Now) activeert iets te gevoelig is. Met vrij grote regelmaat wordt deze bij mij actief, wat de batterij duur niet ten goede komt.

Ondanks deze struikelblokjes vind ik het horloge zelf op de eerste plaats echt ontzettend mooi, en tja zelfs ook in vergelijking tot de Apple Watch is dit wel echt een 'horloge te noemen. De functies van het horloge zijn voor mij over het geheel gezien ook wel voldoende in combinatie met een Iphone, maar ik vermoed dat de combinatie met een Android toestel toch net iets prettiger zal zijn.

Heb jij ook een Fossil Q Explorist FTW4000 Zilver (Zilver)?