Xiaomi Mi A1 64GB Rosé Goud

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi A1 64GB Rosé Goud Review

ikbnRik 8 januari 2018, laatste update op 20 januari 2018, 697 views

Xiaomi Mi A1 64GB Rosé Goud

Een fantastische telefoon voor de prijs. Batterij is fenomenaal en het full hd scherm is meer dan goed. Het enige jammere aan deze telefoon is de camera, die is echt wel een stuk slechter, maar voor dit geld mag je absoluut niet klagen. (zie volledige review)

Pluspunten

• Accuduur
  • Design
  • Scherm
  • AndroidOne

Minpunten

• Camera

Meer weten? Ik heb een reviewvideo gemaakt: https://youtu.be/hHEZH4UHDpA
Liever lezen? Op mijn site kun je een zeer uitgebreide review vinden. Daar staat het allemaal beschreven inclusief een aantal foto's: http://www.ikbenrik.nl/re...e-ideale-budget-telefoon/

Heb jij ook een Xiaomi Mi A1 64GB Rosé Goud?

Is het de bedoeling te refereren naar je eigen blog/webpagina?
Want wil je de Tweakers Community echt een warm hart toedragen, dan is het toch niet veel gevraagd naast je link ook de gehele review hier te plaatsen?
Hi,
Ja dat is de bedoeling en ik zal je ook uitleggen waarom:). Ik ben het daar namelijk niet helmaal mee eens.

1. Simpelweg kopiëren en plakken is helaas niet mogelijk ivm opmaak en links in het artikel. Om het artikel dus net zo goed leesbaar te krijgen hier is significant meer moeite dan het plaatsen van een linkje.

2. Daarnaast maakt het volgens mij (zo ervaar ik het zelf althans) voor een persoon die geïnteresseerd is in de telefoon geen bal op welke URL het artikel staat, zolang het maar lekker leest en de opmaak er een beetje chill uitziet. Het gaat hier dus niet om de tweaker-community, maar hooguit om de bazen van tweakers, die liever willen dat er zoveel mogelijk reviews op hun eigen site staan.

3. Ten slotte is dit voor mij (en hier wil ik ook volledig transparant in zijn) de enige manier om reviews te kunnen maken. Tweakers heeft bepaalde richtlijnen over het plaatsen van links naar aanbieders die ik wil respecteren. Toch ben ik van de aanbieders afhaneklijk om reviewmodellen te krijgen. Wanneer ik dus de reviews alleen hier zou plaatsen en niet op een eigen omgeving moet ik of me niet houden aan de richtlijnen van tweakers door bepaalde links te plaatsen of is het voor deze partijen niet meer interessant om mij review modellen op te sturen, waardoor ik geen reviews meer kan maken.

Begrijp me niet verkeerd in het reviewen gaat een hoop tijd zitten waar ik niet voor betaald krijg en de reden dat ik de artikelen schrijf is ook puur vanuit eigen interesse en niet om geld mee te verdienen oid.
Door het op deze manier te doen hoef ik in ieder geval de telefoons niet zelf te kopen waardoor ik er een stuk meer kan reviewen. Volgens mij is dit dus voor iedereen een win win en zie het dus als volgt, zolang ik op deze manier de artikelen plaatst heeft (volgens mij) iedereen er iets aan:
- Tweakers krijgt meer reviews, wat hun site ten goede komt
- Ik kan meer producten testen en reviewen, omdat ik deze als reviewmodellen krijg opgestuurd.
- Met deze reviews kunnen andere mensen meer informatie vinden over apparatuur waarvan ze overwegen om deze te kopen.

Snap je:)? Groetjes Rik

[Reactie gewijzigd door ikbnRik op 8 januari 2018 15:05]

Thanks voor de uitleg. Maar volgens mij laat Tweakers het prima toe om gekregen telefoons te reviewen alsmede het plaatsen van de koop link met referral link.
Het maakt inderdaad geen bal uit waar 't op gelezen wordt: Tweakers of jouw site, maar zelf heb ik het liefst gewoon de nette, overzichtelijke layout van Tweakers.

Daarnaast weet je ook gewoon nooit waar je op klikt met een link: het kan een nette review site zijn, zoals de jouwe, maar het zou net zo goed een site kunnen zijn welke vol staat met reclame en niet to-the-point komt.
Referral links zijn verboden, dus dat gaat niet lukken.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van dit soort aandacht reviews om mensen naar je review te krijgen. De webshops willen dat je een review op Tweakers plaatst. Als dat niet mogelijk is, dan haakt de aanbieder af. Zij willen uiteraard dat de reviewer zoveel mogelijk viewers weet te trekken en dat er mensen op de referral links klikken. Zo krijgt de webshop meer klanten, krijgt de reviewer (hoopt ie) meer views, maar wordt de kwaliteit op Tweakers een stuk slechter. Dat zou jammer zijn, want dit soort reviews worden zeer laag beoordeeld.
Als je iets gratis krijgt, mag jij: @RikLo wel wat meer moeite doen dan mensen naar je website te krijgen voor de referral links en betere opmaak.
Aha, ik dacht dat dit niet mocht, ik heb namelijk getracht het te checken in de algemene voorwaarden en het ook gevraagd aan een medewerker via de mail, en daaruit begreep ik dat het niet oké was om een referral link in je review te plaatsen. Mocht dit anders zijn, dan kan ik natuurlijk alsnog overwegen om voortaan de reviews op de tweakers omgeving te zetten (mijn site is in principe ook niet primair ingericht voor de reviews haha).
Op je eigen website zie ik in de review niet dat je het gesponsord gekregen hebt.
Hoi Allard,

Dat zou goed kunnen, maar maakt dat iets uit? Mocht je het nog niet weten dan bij deze; je kan er van uitgaan dat verreweg de meeste reviewers die met enige regelmaat producten reviewen deze producten gratis of deels gesponsord krijgen. Sterker nog veel fabrikanten sturen zelfs speciale review edities naar de grotere en bekendere reviewers.

Het al dan niet gratis krijgen van het product hoeft volgens mij ook geen invloed te hebben op je review dus ik mis het punt een beetje.

Bovendien staat op het algemene stuk van mijn website over de reviews, een trapje hoger dus, (http://www.ikbenrik.nl/reviews/) heel duidelijk vermeld dat ik een samenwerking heb met gearbest voor de reviews.

Volgens mij staat het bij mij dus volgens een stuk duidelijker vermeld dan bij een hoop andere sites/reviewers ;) . Groet Rik
Tuurlijk heeft dat wel invloed, je bent niet meer onafhankelijk.
@RikLo
Een zeer herkenbare review, ervaar de Mi A1 net zo. Is er een mogelijkheid om de camera via software te verbeteren? Via een van de Chinese webwinkels idd rond de €200 maar waarschijnlijk mag je nog €45 invoerrechten betalen.
Voor zover ik weet niet, maar dat hoeft niks te zeggen hoor. Ik ben het niet tegengekomen of heb er niets over gehoord iig.

Geen idee, ik heb zelf nog nooit ergens invoerrechten over hoeven betalen. (Heb zelf alleen ervaring met Gearbest en de webshop van OnePlus.)