1 review

Acer Aspire 7 A715-71G-70FK

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 2,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 7 A715-71G-70FK Review

Mark22 7 januari 2018, 782 views Product gekocht

Acer Aspire 7 A715-71G-70FK

Een snelle en mooie laptop die van alle gemakken is voorzien. Één van de krachtigste laptops in deze prijsklasse!

Pluspunten

• Start supersnel op
  • Mooi en stevig design
  • Goede CPU & GPU
  • Ontzettend veel opslag en werkgeheugen

Minpunten

• Bij games maakt ie veel lawaai
  • Beeldscherm is niet superstevig

Hierbij mijn review voor deze laptop. Ik heb 'm inmiddels een paar maanden in bezit en ik ben er erg blij mee, zeker gezien de prijs!

Ontwerp
Het ontwerp is netjes gedaan en ziet er strak en modern uit. De toetsenbord verlichting is niet altijd even goed te zien, maar wel een leuke toevoeging.
Het beeldscherm, of het deel met het beeldscherm, voelt niet heel stevig; met een beetje kracht kun je 'm al wat buigen en dat voelt niet bepaald stevig aan. Ook zijn er snel vingerafdrukken te zien (dit geldt ook voor het gedeelte rondom het toetsenbord).

Software
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kan herinneren of de laptop standaard met windows 10 geleverd werd of dat ik meteen van windows 8.1 naar 10 kon, maar dit doet er niet echt toe. Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat er aardig wat bloatware op staat, vooral programma's die ik nooit gebruik (en anderen denk ik ook niet). Storend is het niet want je krijgt er geen meldingen o.i.d. van.

Performance
Qua performance zit het zeker goed. Voor €1400 (voor mij €1300 i.v.m. korting) krijg je ontzettend goede specificaties:
Intel i7-7700HQ 2,8Ghz
Nvidia GTX1050ti 4GB GDDR5
16GB DDR4 RAM
2TB HDD + 256GB SSD
Qua games heb ik nog niet veel getest, ik gebruik 'm vooral voor school namelijk. Maar de games die ik heb gespeeld draait ie zonder problemen of haperingen. Ik zal nog wat extra games testen met de resultaten erbij, ik heb nu even geen (zware) games beschikbaar om uitgebreid te testen.
Mocht je er niet op gaan gamen, dan zit het ook helemaal goed. De laptop start ontzettend snel op. Binnen 10 seconde kun je al aan de slag (inclusief ontgrendelen met de vingerafdrukscanner). Programma's starten vrijwel direct op en ik heb nog nooit een vertraging opgemerkt.

Geluid
Hierbij bedoel ik de speakers en het geluid wat de laptop maakt. In beide gevallen presteert de laptop niet heel goed. De stereo speakers klinken niet heel goed naar mijn mening. Maar die speakers gebruikt een gemiddeld persoon ook niet om muziek mee te luisteren, toch 8)7?
Naast de matige speakers maakt de laptop ook een hoop lawaai tijdens het gamen en andere programma's die veel kracht van de GPU nodig hebben. Maar als je alleen aan het internetten bent, of je speelt een simpel spelletje, dan zul je zo goed als niks horen.

Accuduur
Ik kan niet veel zeggen over de accuduur. Op school zijn overal waar we de laptop nodig hebben stopcontacten en dus heb ik 'm altijd aan de voedingskabel. Als ik de geschatte accuduur moet geloven kan ie ongeveer 4 uur en 45 minuten mee bij lichte taken als filmpjes kijken of een review schrijven :). Bij een zwaar spel als X-plane 11 zal ie het met geluk een uur uithouden.

Overig
Er zijn een aantal dingen die het waard zijn om te bespreken, zo heeft de laptop een vingerafdrukscanner (die ook heel snel is). Het toetsenbord kan verlicht worden met een lichtblauwe kleur, maar kan niet in helderheid aangepast worden. Het toetsenbord zelf typt fijn. De toetsen voelen stevig aan en het tikken geeft een soft geluid, niet zo hard als het toetsenbord van mijn PC bijvoorbeeld.
De mousepad ziet er ook goed uit. Hij zit wel wat meer naar links waardoor ik 'm soms per ongeluk aanraak tijdens het typen.

Voor €1400 is het één van de beste opties als je opzoek bent naar een krachtige laptop die er niet uitziet als een gaminglaptop. De meesten zullen niet veel merken van het lawaai dat ie kan maken. En ik denk ook niet dat veel mensen steeds aan het beeldscherm gaan zitten, waardoor de stevigheid ervan niet als een groot minpunt gezien kan worden.

Heb jij ook een Acer Aspire 7 A715-71G-70FK?