Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB Review

tijnvw 27 februari 2010, laatste update op 27 februari 2010, 2.032 views

Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB

Pluspunten

• Lage prijs / hoge capaciteit

Minpunten

• Onacceptabele geluidsproductie

Heb de Hitachi Deskstar gekocht vanwege de mooie / GB verhouding, maar heb hem na een maand toch maar weer uit mn Mac Pro gehaald vanwege de enorme geluidsproductie. Ik heb een hele stille setup, waarbij ik zeker de harde schijven (heb er 4) niet hoor. De Hitachi maakt echter bij het schrijven echt een ratelend geluid. Volgens de verkoper bij Informatique was dit normaal voor deze schijf, dus ik heb hem omgeruild tegen een Seagate 1,5GB.

Heb jij ook een Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB?

Ik heb ook deze schijf samen met een Samsung T166 in mijn Antec 900 case en ik moet zeggen dat ik de Hitachi niet hoor en de Samsung juist weer wel 8)7. De Hitachi is in mijn ogen ook zeer stil.

Maar goed, ik heb de Hitachi niet als bootschijf dus zoveel heeft ie ook niet te werken. Ik ben in ieder geval zeer te spreken over de Hitachi. Als ik tijd kan vinden zal ik wel eens een reviewtje doen.

[Reactie gewijzigd door MeltedForest op 12 maart 2010 15:02]

Ik moet eerlijk zeggen dat dit een vrijwel nutteloze review is, je gaat eigenlijk alleen in op de geluidsproductie van deze harddisk en beschrijft verder geen enkele andere aspecten. :/
Het te luide geluid zal eerder aan je MacPro liggen.

Ik heb 2 van deze schijven EXTERN op mijn bureau naast me staan. Ik geef toe, mijn gehoor is wat minder geworden de laatste jaren maar storend HD-geluid weet ik nog wel op zijn waarde te schatten.

Toevallig ligt er nog een Externe 1,5 GB Seagate HD naast dus ik kan het goed vergelijken.

Dat gedaan hebbende hoor ik 3 zachtzoemende HD's die af en toe bij het wegschrijven vrij zachtjes, maar niet storend, ratelen.

Het is onzinnig om snelheid via een USB 2.0 aansluiting te testen. Dat is de reden dat ik ditmaal geen review heb geschreven. Zou ik dit wel hebben gedaan dan is juist de nauwelijks waarneembare geluidsproductie een pro.
Iets meer onderbouwing mag wel bij dit soort beoordeling, lijkt me?
Het is een macgebruiker, dat zegt (meestal) wel voldoende denk ik;)
ik kan hier uithalen dat ie kennelijk geluid maakt en gemiddelde pretaties heeft.

Of dat ie een reviewtroll is.
toch nog 1/5 voor de minimale moeite die je genomen heb ...
Er moet een optie komen om 0/5 te kunnen geven.
En dan ook nog 1.5GB schrijven ipv van TB die seagate's zijn trouwens nog brakker ;)