Specificaties Tower, 4 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Thermaltake V3 Black Edition Review

nielzzzz 16 februari 2010, laatste update op 16 februari 2010, 3.203 views

Thermaltake V3 Black Edition

Pluspunten

• genoeg ruimte voor je 3,5 en 5,25 spullen
  • voeding onderin die lucht aan zuigt van buiten
  • mogelijkheid voor 5 fans

Minpunten

• net te weining snel bouw spullen
  • de fan geeft een knipperend licht effect, maar is wel stil.
  • schroefjes zijn niet zwart

Waarom deze kast?

Ik heb voor deze kast gekozen omdat hij goedkoop was en toch er mooi uitzag en goede mogelijkheden voor plaatsing van de fans.

Specificatie:

Netto gewicht 4.6 kg / 10.1 lb
Zijpaneel Transparent Window
Kleur Exterior & Interior: Black
Materiaal SECC
Koelingssysteem Front (Intake) : 120 x 120 x 25 mm (optional)
Rear (Exhaust) : 120 x 120 x 25 mm Blue LED fan, 1300rpm, 17dBA
Top (Exhaust) : 120 x 120 x 25 mm (optional)
Bottom (Intake) : 120 x 120 x 25 mm (optional)
Drive Bays 10
Accessible : 4 x 5.25’’, 1 x 3.5’’
Hidden : 4 x 3.5’’, 1 x 2.5”
Uitbreidingssloten 7
Moederborden Micro ATX , Standard ATX
I/O Poorten USB2.0 x 2, MIC & Speaker (support AC’97 & HD Audio)

En alle andere toebehoren zoals schroefjes, afstandbusjes, speakertje.

Bouwkwaliteit/afwerking

Ondanks het lichte gewicht was hij er stevig.
Hij is erg mooi afgewerkt nergens scherpe randjes, ook is de voorkant van perforeert aluminium met daarachter stoffilters, zodat er geen stof mee komt .
Ook is de gehele kast zwart gespoten zodat het er erg netjes uit ziet., maar de schroefjes zijn niet zwart wat erg jammer is. En ook is hij niet mat zwart zodat je al je vingers erop zal zien.
Je krijgt ook wat spullen mee om toolless je spullen in te bouwen, alleen jammer genoeg is dit beperkt tot 2x 3,5 en 1x 5,25 dus mensen die meer willen plaatsen kunnen dat niet zo makkelijk doen.

Inbouwmogelijkheden/Koelingsmogelijkheden

Je kan in deze kast aardig wat kwijt er zijn namelijk 4x 5,25 en 1x 3,5" bays die zichtbaar zijn en 4x 3,5 en 1x 2,5" die in de kast zelf zitten.
Door de 1x 2,5" is de kast ook nog geschikt voor een laptop hd of een SSD.
Voor het moederbord kan je er een m-atx, atx en een micro atx in kwijt.
Er zijn ook 5 plaatsen voor een 120mm fan zodat er altijd wel een airflow is, het jammere vind ik dat er geen stoffilter is bij gelevert voor een optionele fan aan de onderkant.
De voeding wordt met de fan naar beneden geplaatst zodat hij de lucht van buiten weg zuigt en het meteen er weer uit blaast, wat de temperatuur ten goede zou moeten komen.

Ook is er natuurlijk de vraag gaat de ati 5970 erin passen?
Ik denk het eerlijk gezegd van niet maar de echte tweakers kunnen dat wel met wat aanpassingen.

Ik ben zeer tevreden over deze kast. Naar mijn mening is hij niet duur en ik vind hem er erg goed uitzien. Er is goed nagedacht over deze kast. Er is nagedacht over waterkoeling. Ik heb ik niet veel grote nadelen kunnen ontdekken, alleen is het erg jammer dat de HD5970 er niet in zal passen.

Dit is mijn eerste review. Mochten er nog vragen of commentaar op mijn spelling(dyslexie) zeg het dan gerust.

Heb jij ook een Thermaltake V3 Black Edition?

Wat met cablemanagment? Of heb je dat bij modbaarheid gezet?
cablemanagement kan je wel iets toepassen maar niet heel erg.
Hey,

Je zegt dat er ruimte is voor 5 fans, maar je noemt er 4. Kun je misschien ook nog een side fan (intake) inbouwen? Aangezien er wel een rooster in het side panel zit.
Thermaltake voorziet de V3 standaard van een enkele 120mm-ventilator met blauwe leds. De ventilator, die zich aan de achterkant bevindt en de lucht uit de kast blaast, draait rond met 1300 rotaties per minuut en produceert daarbij 17dBA aan geluid. Er is plek voor nog drie extra fans, die dan respectievelijk aan de voor-, boven- en zijkant geschroefd moeten worden.
Altijd even nieuws/meuk en forum kijken!

[Reactie gewijzigd door VroepVroep op 1 mei 2011 23:55]