Rapoo E9270P (Qwerty) Zilver - Reviews

Specificaties Draadloos Qwerty met Scissor switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Rapoo E9270P (Qwerty) Zilver Review

KatWeasl 5 januari 2018, laatste update op 5 januari 2018, 116 views Product gekocht

Rapoo E9270P (Qwerty) Zilver

Prettig typend toetsenbord als je typen met flatkeys prettig vindt. Voor flatkeys genoeg travel en weerstand om er heerlijk op te kunnen werken. Mooie afwerking met een geborsteld aluminium look en een strak design. De audiokeys in de bovenrand kunnen door middel van "a gentle touch" worden aangezet.

Pluspunten

• De afwerking met een geborsteld aluminium look.
  • Toetsen hebben voldoende weestand en travel.
  • Bereik van de ontvanger, tot op 5 meter gaat gamen prima draadloos.
  • Een licht en dun toetsenbord, handig als je deze een keer mee wil nemen.
  • Flatkeys, geeft een strakke look.
  • Audio keys geven een rummble zodat je weet dat je ze gebruikt.
  • Toetsen zijn van goede kwaliteit, nu ruim een jaar in gebruik en geen slijtage op de toetsen.

Minpunten

• Geen verlichte toetsen.
  • Audiokeys staan standaard uit.

Rapoo E9720P

Dit toetsenbord gekocht nadat mijn oude logitech flatkey toetsenbord was overleden na een colabadje.
Persoonlijk vindt ik een toetsenbord met flatkeys heerlijk typen en in mijn optiek heeft het een strakkere uitstraling dan een normaal toetsenbord. Ik was daarom weer opzoek naar een nieuw strak uitziend toetsenbord met zo min mogelijk nutteloze knoppen er op.

De geborsteld staal afwerking, de strakke layout en het feit dat de audio keys weggewerkt zijn in de bovenste balk (en deze standaard niet te zien zijn) overtuigden mij om dit ramplankje aan te schaffen.
Na een paar jaar gebruik ben ik nog steeds zeer tevreden over de kwaliteit van dit toetsenbord. Op de toetsen is nog altijd geen enkel spoor van slijtage te vinden en het toetsenbord ziet er nog steeds als nieuw uit. Gamen (first person shooters) blijkt geen enkel probleem in combinatie met een bedrade Logitech MX518 mits de afstand tot de USB ontvanger niet groter is dan 3 meter.
Ook het numerieke gedeelte werkt top, zeker voor het werken in Excel gebruik ik dit veel. De knoppen zijn iets kleiner dan de normale toetsen, maar mijn (kleine) vingers pakt dit precies goed uit.

Het lijkt alsof de weerstand daar iets groter is dan bij de normale toetsen wat lang werken op het numerieke gedeelte voor langere tijd prettig maakt.

Het enige wat ik mis is toetsen verlichting, dat had de uitstraling nog net iets meer kunnen verhogen. Alhoewel dit de batterij duur waarschijnlijk niet veel goed had gedaan.
Op dit moment kan ik ongeveer twee tot vier maanden doen met een setje batterijen, dit is uiteraard wel afhankelijk van het gebruik. Bij intensief dagelijks gebruik gaan de batterijen ongeveer twee maanden mee.

Heb jij ook een Rapoo E9270P (Qwerty) Zilver?