Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Xtreamer eTRAYz Review

baxxie 26 februari 2010, laatste update op 26 februari 2010, 1.613 views

Xtreamer eTRAYz

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• hoog verbruik
  • waardeloze FTP server
  • veel te traag voor 2*2TB-schijven
  • lawaaierig
  • de meeste beloofde functies werken niet (bvb Jdownloader)

Kwaliteit voeding Score: 1
Ik ben erg teleurgesteld in de etrayz. Ik heb de etrayz besteld voor de specificaties bekend waren om van de korting te kunnen genieten. De doorvoersnelheden vind ik te laag voor een product dat werd aangeprezen om 2 gigantische schijven in te steken. Bovendien vraag ik mij af of ik 4TB aan gegevens wil toevertrouwen aan de etrayz. Ik heb niet het gevoel dat ik erop kan vertrouwen dat de etrayz zichzelf nooit zal formatteren. Als gevolg hiervan gebruik ik hem nu als een toestel met 1 oude 500GB schijf in om bestanden op mijn netwerk gemakkelijk bereikbaar te houden op al mijn PCs, ipv voor de opslaggigant waar ik hem had voor gekocht. Bovendien wou ik het ding ook gebruiken om bestanden via ftp online te zetten. Ik ging ervan uit dat ik zoals elke normale ftp server gewoon met username en passwoord kon inloggen, maar in werkelijkheid moet ik mails :s versturen vol met etrayz reclame om mijn bestanden te delen, dus die ftp is volledig nutteloos. De beloofde Jdownloader is zo basic en mist zoveel functies dat je hem in de praktijk niet nuttig kan gebruiken.
Heel het accountmanagement-systeem is onoverzichtlijk opgebouwd. Er zijn problemen met de spin-down van de schijven.
Alsof dat nog niet frustrerend genoeg was staat het ding in mijn living bijna even hard tekeer te gaan als mijn stofzuiger en heb ik geen instelling om die irritante fan wat minder te zetten.
De gebreken van dit apparaat zijn zo oververtegenwoordigd tov de voordelen dat dit apparaat in de praktijk een waardeloos product is.

Heb jij ook een Xtreamer eTRAYz?

Ontnuchterend, maar te verwachten gezien de reeds bekende reviews.

Één tip: http://www.qnap.com/ :)
tja... je krijgt waar je voor betaald,
nu moet ik wel zeggen dat de etrayz veel potentie heeft... maar t staat nog in de kinderschoenen...

als je je data veilig wil opslaan zal je naar synology of QNAP toe moeten gaan,
maar die zijn 2 tot 3 keer zo duur..
Ik ben er wel tevreden mee. Tuurlijk, het staat nog allemaal in de kinderschoenen, maar daar wordt aan gewerkt. Ik ben ervan overtuigd dat de komende firmwares er een veel mooier apparaat van gaan maken.
Alle waar naar zijn geld.
Ik ben er wel tevreden mee.. qua snelheid met files er opzetten haal ik rond de 11MB/s, iets sneller dan een 100mbit netwerk dus. Je zou sneller verwachten, maar de chipset is de bottleneck volgens mij.
Ik heb er 2 1,5 TB schijven in in raid 1. Hij is dus niet supersnel, maar prima om alle gedownloade HD films op te zetten en te streamen naar je media speler.
Er komen ook steeds meer leuke mods op de markt. Sabnzbd werkt er bijvoorbeeld ook al op.

MbT de FTP, dat werkt prima hoor, denk dat je wat fout doet. Je kunt gewoon via FTP inloggen en de files benaderen, geen probleem.
Daarnaast vind ik het ook kunnen sharen van files via de mail juist wel handig. De ontvanger hoeft namelijk niet in te loggen.

Overigens wel handig om te weten, op welke firmware is deze "review" gebaseerd?
Er is namelijk sinds deze week een nieuwe uit, 1.0.4