Apple iPod Nano V5 8GB Blauw Review

Postman_Pat 16 februari 2010, laatste update op 16 februari 2010, 1.120 views

Apple iPod Nano V5 8GB Blauw

Pluspunten

• compact
  • helder scherm
  • makkelijke bediening

Minpunten

• Scherm makkelijk vies
  • Krasgevoelige behuizing

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb sinds September 2009 de Ipod nano 5gen. 8GB in bezit.

Na aanvankelijk te hebben gekeken naar andere mp3-spelers, kreeg ik de apple voor mijn verjaardag.
De ipod meteen uitgepakt en bekeken. De 1e indruk was dat het een licht apparaat is en er niet veel knoppen op zitten.
Sterker nog op het 1e gezicht zit er maar 1 knop en dat is de vergrendeling-schakelaar.
Voor het 1e gebruik dient de ipod wel opgeladen te worden. Dus eerst maar eens een nachtje aan het infuus hangen.
Toen de accu vol was wat muziek erop gezet. Hiervoor is Itunes nodig (of een ander pakket welke met de ipod overweg kan). Na wat gehannes met Itunes (het omgaan met Itunes vergde enige gewenning mijnerzijds) is het heel makkelijk om muziek op de ipod te zetten. Gewoon de albums (of muzieklijsten) overslepen van de bibliotheek naar je ipod en klaar ben je.

Toen de headset aangesloten en begonnen met afspelen. Het gemak waarmee je door het menu gaat dmv het clickwheel vergt ook enige gewenning, maar wanneer je gewend bent aan het gebruik gaat eigenlijk alles vanzelf. Dit heeft apple wel goed voor elkaar (evenals de marketing).

Ook de diverse functies van de Ipod zijn grappig zoals de sleeptimer (makkelijk voor een muziekje in bed), de stappenteller (hoeveel beweeg je nou op zo'n dag) en de camera functie (leuk om kleine filmpjes te maken). Verder zitten er ook nog wat (m.i.) nutteloze functies op zoals contacten en agenda, maar wellicht dat er mensen zijn die deze functies wel gebruiken.

Ik heb wel een beschermhoesje gekocht voor de ipod omdat er snel beschadigingen op zouden kunnen komen. En omdat ik het makkelijk vindt omdat ik hem regelmatig in mijn broekzak draag, en hij dat niet zo snel krassen op de buitenkant krijgt.
Ook heb ik de voiceover ingeschakeld. Dit is een functie waarmee je alle menukeuzes in spraak te horen krijgt. Dit is erg makkelijk wanneer je je ipod bedient vanuit je jaszak, je hoort dan precies wat je aan het doen bent zonder dat je op je scherm hoeft te kijken. Je hoort ook welk album je kiest en hoe het nummer heet wat je kiest.

Ook heb ik recent nieuwe oordopjes gekocht (V-moda Flashbacks) om de kwaliteit van muziek te verhogen. De standaard oordopjes zjin namelijk wat bleekjes wat muziekpresentatie betreft. De Vmoda flashbacks presenteren het geheel iets warmer zonder het hoog tekort te doen. (aanrader dus indien je nieuwe oordopjes wilt, via Ebay voor nog geen 15 euro (incl verzendkosten) vanuit de USA)

• Vmoda flashbacks
  • Windows XP

Heb jij ook een Apple iPod Nano V5 8GB Blauw?