Canon EOS 5D Mark IV Zwart

Canon EOS 5D Mark IV Zwart Review

svrphotoNewbie 4 januari 2018, 309 views Product gekocht

Canon EOS 5D Mark IV Zwart

Na 10 jaar toch maar mijn trouwe 5d mark II op pensioen gestuurd. De keuze voor de mark IV was snel gemaakt. Nog steeds de perfecte all-round body voor een veeleisende fotograaf.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Wifi
  • All-round kwaliteit
  • Stille sluiter

Minpunten

• 4K video niet écht bruikbaar

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 5
Even kort mijn eerste indrukken t.o.v. de 5D mark II.
Wat (na een uurtje bestuderen) mijn lof verdient is uiteraard het touchscreen. Dit zal ongetwijfeld kostbare tijd besparen. Het reageert nauwkeurig en snel.
Ook de mogelijkheid om vele knoppen zelf een functie te geven is als professional een niet te onderschatten functionaliteit... Leuk dat er in de zoeker nu ook extra informatie kan weergegeven worden, zoals de waterpas.
Toch nog een eervolle vermelding voor de ingebouwde GPS en Wifi. Geen geknoei meer met een Camranger of dergelijke.
Alles voelt vertrouwd, maar de evolutie is duidelijk te voelen in de bouwkwaliteit en user experience (zowel software als hardware). Kleine verbeteringen zoals een kabel-slot voor de usb aansluiting; de lock knop voor programma- en multifunctiewiel; en de nieuwe positie van de aan/uit knop zullen veel frustratie besparen.
Momenteel nog wat te vroeg om over de beeldkwaliteit uit te weiden, maar op het eerste zicht mooie heldere beelden bij hoge iso en weinig licht, dus zeer hoopvol. Ik twijfel er niet aan dat Canon zijn reputatie eer aandoet.
Hoewel het een strikt noodzakelijke aankoop was ben ik toch enthousiast om alle nieuwe snufjes uit te proberen...
Ik ben na 10 jaar nog steeds tevreden dat ik voor Canon koos, en ik ben zeker dat de mark IV er nog 10 fijne jaren bij zal doen :)

Heb jij ook een Canon EOS 5D Mark IV Zwart?