Chuwi LapBook 12.3

Specificaties 12,3" • 2736x1824 • 64GB • Intel Celeron - Bekijk alle specificaties

Chuwi LapBook 12.3 Review

Killraven 4 januari 2018, laatste update op 1 juli 2019, 576 views Product gekocht

Chuwi LapBook 12.3

Superdunne laptop met prachtig IPS scherm van 12.3" inch @ 2736x1824px. 64G eMMC ingebouwd, SSD M.2 (42mm!) uitbreidmogelijkheid. Windows10 Home inbegrepen. Behuizing van aluminium is stevig en volledig stil (geen fans). Een jaar in gebruik en Windows-upates verlammen systeem minutenlang (CPU 100%) waarna Internet+Office weer mogelijk is. YouTube max 720p.

Pluspunten

• IPS scherm @ 2736x1824px
  • Prijs (inclusief Windows 10 Home!)
  • Behuizing is robuust alhoewel het scharnier van het scherm zich nog moet bewijzen
  • Toetsenbord + trackpad okay
  • WiFi presteert prima (802.11n/ac)

Minpunten

• Slechts één USB 3.0 en USB 2.0 poort
  • Geen Ethernet! Maar via USB wel mogelijk.
  • Processor (Intel N3450) is goed voor internet & office maar niet meer.
  • Windows updates nemen alle CPU in beslag
  • Ingebouwde SSD is niet supersnel

Kosten en levertijd

Omdat de Chuwi 14.1 Lapbook niet meer te bestellen was heb ik eind november de Chuwi LapBook 12.3 inch besteld via Banggood.com voor iets meer dan 254 euro inclusief verzendkosten (verzekerd). Na ook nog eens een krappe 74 euro aan invoerrechten/afhandelkosten te hebben afgedragen, had ik eind december dan eindelijk een grote witte plastic zak in huis met daarin hopelijk een lapbook.

Mijn ervaringen met het 14.1 inch model waren positief en was die nog beschikbaar dan had ik die gekocht. Misschien dat ie inmiddels wel weer beschikbaar is, maar ik wilde niet wachten en kocht daarom het 12.3 inch model in de hoop dat ie net zo fijn is als de grotere.

Verpakking

De Lapbook zat in een stevige kartonnen doos geklemd tussen stevig plastic verpakkingsmateriaal. Die kartonnen doos zat weer in een plastic opgeblazen 'tas' en dat zat weer in rollen van zacht verpakkingsplastic zoals Banggood altijd doet. En dat zat dus weer in die witte plastic zak die ik ophaalde bij PostNL.
Uit China
Op de pakbon aan de buitenkant van het pakket staat dat de inhoud een waarde heeft van 21 dollar en 88 cent :). Ik had echter van PostNL bericht gekregen dat er een pakketje was en ik moest hem on-line inklaren en de factuur bijvoegen. Toen moest ik dus vertellen dat ie 254 euro heeft gekocht en na enkele dagen krijg je per post een kaartje waarop staat dat je hem op kan halen op een afhaalpunt en dat je inklaringskosten moet betalen.
Inhoud
In de verpakking tref je de LapBook aan, een 12V voeding en snoer met juiste stekker plus een kartonnetje met wat papierwerk over garantie en gebruiksinstructies.

De bijgesloten handleiding is in het Chinees en in iets dat op Engels lijkt :). Het is best komisch om te lezen maar het is lang niet altijd even duidelijk wat er bedoeld wordt. Toch heb ik niet het idee dat ik iets cruciaals mis want het zijn de standaard instructies a la "ga er niet mee smijten" en "gebruik alleen onze stroomadapter om je lapbook op te laden."

To be continued...

Bijgaand enkele SSD testen die ik gedaan heb direct nadat de laptop binnen was gekomen. Ik heb de ingebouwde 64GB eMMC getest, een 128GB SSD via USB 3.0, een 64G Transcend SDXC kaartje via de ingebouwde microSD-lezer en tenslotte een 128G Transcend M.2 42mm SSD.

Ik heb tevens een collage foto bijgevoegd van hoe de laptop binnen kwam. Ik zal proberen de komende dagen meer info toe te voegen. Stel gerust vragen.

Heb jij ook een Chuwi LapBook 12.3?

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite