Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G9 Gaming Laser Mouse Review

jellygorgeous 15 februari 2010, laatste update op 15 februari 2010, 1.106 views

Logitech G9 Gaming Laser Mouse

Pluspunten

• comfortabel
  • goeie drivers en ondersteuning
  • zeer goeie precisie
  • goeie functionaliteit

Minpunten

• vormgeving
  • prijs

Heb deze muis gekocht na het inruilen van een wireless reciever. Gebruik hem nu al zo'n 1jaar. Ben nog steeds zeer tevreden over de muis.

Ergonomie
De muis ligt na mijn mening erg lekker in de hand. Hij klikt lekker weg en doet dat nog steeds goed na 1jaar intensief gebruik. Heb na langdurig gebruik geen problemen. verder vind ik de plaatsing van de knoppen erg goed, op die onder zitten na. Gezien de knoppen onderop zitten kun je er niet snel bij als je meerdere game profielen en even snel wil wisselen van profiel. Verder vind ik de knoppen op de zijkant en bovenkant erg handig. Niet alleen bij gamen maar ook bij internetten en andere dingen. En het scrollwiel is zeer goed vooral het microgear. Als je dit inschakeld zit het scrolwiel los en geef je een zwiep en blijft ie doorgaan totdat die op natuurlijke wijze tot stilstand komt of jij hem stopt. Dit is erg handig bij grote tekstbestanden met veel bladzijden als je er even iets van moet hebben. En op grote internetpagina's is het ook erg handig.

Functionaliteit
De functionaliteit is erg goed bij deze muis. De knoppen zijn makkelijk en handig te gebruiken bij zowel gamen als andere dingen. De knoppen op de zijkant zijn vooral erg handig voor dingen als reloaden en knifen in shooters bijvoorbeeld of snelle commands naar je troepen in een rts. Bij internetten en andere dingen is het ook handig. Je kunt bijvoorbeeld bij internetten ze als vorige en volgende gebruiken. verder is de gevoeligsheid knop bovenop ook erg handig voor gamen. Zo kun je tijdens het gamen snel je gevoeligheid aanpassen naar je speelstijl. De gewichtjes zijn ook erg handig. Hiermee kun je het gewicht aanpassen naar jou voorkeur. Zwaar is voor wat meer kleine precise bewegingen en licht voor snelle bewegingen.

Precisie
De muis is superprecies. Gaat tot 3200dpi. Ik gebruik hem vooral rond de 800 tot 1000dpi. Dit is vooral omdat ik veel snipe in shooters en niet een spray and pray gozer ben. Verder kan de gevoeligheid ook heel laag zetten waardoor je heel goed in tekenprogamma's dingen precies kan tekenen.

Vormgeving
Je krijgt bij deze muis twee hoesjes. De ene ziet er wat glad uit en de andere meer wat als een goedkoop plastic iets. De muis vind ik over het algemeen echt niet mooi te noemen. Hij is niet spectaculair of wat dan ook. Hij is simpel zwart en that's it. Verder is er ook niet echt over te vertellen alleen nog dat er lampjes op zitten om te laten zien welk niveau je in een profiel hebt. Deze zijn overigens niet storend.

Bouwkwaliteit
De muis is van goeie kwaliteit en heeft na een jaar nog geen verslijtingsplekjes. Heb hem ook meegenomen naar meerdere LAN's en hier is ook niks van te zien. De kabel is ook goed en stevig. Is volgens mij ook zo geproduceerd om goed mee te gaan en niet snel te knakken bij oprollen, zodat je hem meekan nemen naar een LAN. Verder zit de muis stevig in elkaar en na een paar keer vallen is er geen teken van verslijting, scheurtjes of deukjes.

Drivers en ondersteuning
De drivers zijn erg makkelijk in het gebruik. Toen ik de muis net had kon ik makkelijk mijn profielen maken. Binnen tien minuten had ik meerdere profielen voor verschillende dingen die ik fijn vond. Ondersteuning is ook goed de muis doet het goed in Vista en W7. Er zit ook geheugen in de muis. Dit is erg handig en hierdoor verlies je je profielen niet als je op een ander besturingssysteem gaat of op een andere computer. Hierdoor hoef je niet altijd de drivers te instaleren. Heb hem ook op een mac en xp gebruikt hier werkte de muis ook prima.

voor mij was de muis een koopje van 18 euro. Maar 60 euro is wel een redelijk bedrag voor een muis. De gemiddelde comptergebruiker zal niet zomaar een muis van 60 euro aanschaffen. Maar voor serieuse gamer's is het een goeie muis voor een redelijke prijs. Verder lijkt hij me alleen nog interresant voor mensen die een hoge gevoeligheidsmuis willen voor hun werk of opleiding. Voor deze mensen is het ook een redelijke prijs maar wel beetje aan de hoge kant.

Ik hoor graag verbeteringen gezien dit nog maar mijn tweede review is. Heb ook dyslexie dus als je grote spelfouten vind mag je die ook noemen. Hopelijk hebben mensen wat aan deze review.

Heb jij ook een Logitech G9 Gaming Laser Mouse?

Goede review, ik zou alleen de tussenkopjes vet maken, zodat ze opvallen.

Verder ook een mooie muis, ik heb hem zelf ook :+ Hij ziet er dan gek uit hij is na wat wennen echt zeer precies :)

O ja, misschien zouden wat foto's wel fijn zijn.

[Reactie gewijzigd door jaspara op 15 februari 2010 21:40]

Goede review, zou alleen willen weten welke muizen je hiervoor hebt gebruikt, als
referentie zeg maar.

Verder is het inderdaad een hele fijne muis, heb hem nu zelf ook een jaar, zeer tevreden.
Trouwens de hele lijn is goed, keb ook de G15 en G35.

Keep up the good work
foto's heb ik niet maar gezien die bij het product in pricewatch ook staan zou ik daar gaan kijken. en hiervoor heb ik alleen maar van die standaard muizen gebruikt van microsoft en logitech die dingen die je standaard bij een pc krijgt.