Specificaties 64GB USB 3.0-stick (§0,288 per GB) - Bekijk alle specificaties

Sandisk Ultra Fit USB 3.0 64GB Zwart Review

playon1955 2 januari 2018, laatste update op 4 januari 2018, 133 views Product gekregen

Sandisk Ultra Fit USB 3.0 64GB Zwart

Kleine USB stick die niet in de weg zit. Prestaties niet geweldig

Pluspunten

• Klein formaat

Minpunten

• Snelheid

In 2016 heb ik mijn eerste USB 3.0 stick (Sandisk Ultra) gekocht.
Op de verpakking werden hoge snelheden vermeld voor lezen van en beschrijven van de stick. Ik kwam ternauwernood op 12mb/s.
De Sandisk Ultra Fit stick belooft betere resultaten dan mijn eerste Sandisk Ultra.

Aanvankelijk lijkt de Ultra Fit heel snel te gaan.. Met een snelheid van 66mb/s wordt het beschrijven gestart na 15 seconden daalt de snelheid naar 24mb/s en weer even later stagneert het schrijven met 14 mb/s. Ging om een bestand van 4GB.

Via AS SSD Benchmark nu de USB sticks getest en met elkaar vergeleken.
In beide gevallen een bestand van 1 GB genomen.
De Ultra Fit is - voor wat het schrijven betreft - heus sneller. Gaat het om een groot bestand van 3GB dan geeft de test een vertekend beeld. Ik kwam in de praktijk met een video bestand niet boven de 14MB/s uit, terwijl de test ruim 31mb/s aangeeft.

Kortom wil je echt hele grote snelheden halen dan moet je voor het hogere segment gaan.Dat betekent wat euro's meer, maar dan heb je ook wat.
De verpakking heeft me in beide gevallen op het verkeerde been gezet. Een test van Hardware Info geeft aan dat je voor rond de 48 euro een veel snellere USB 3.0 Stick kunt vinden. Ik zal mij voortaan bij aanschaf moeten oriŽnteren rondom praktijktesten van USB sticks in plaats van om op de informatie van de fabrikant af te gaan.

Heb jij ook een Sandisk Ultra Fit USB 3.0 64GB Zwart?

Die van mij wordt ook loeiheet.
Neen kwam temperatuur merk ik geen extremiteiten. Hoe verlopen de snelheden bij jou?
Inmiddels een 64GB Extreme Go van Sandisk aangeschaft. Andere exemplaar uitgeleend en is verdwenen.
Dit keer de testen doorgelezen en blijkt deze USB 3.0 stick in de praktijk toch 5 keer zo snel te zijn met grote bestanden. Ik haalde bij een eerste test van een ISO videobestand zo'n 70MB/s maar vanmorgen met een test van 30GB aan wisselende bestanden scoorde ik 94MB/s. Met een grote hoeveelheid bestanden - waaronder ook veel van een klein formaat - kakte de snelheid rap in naar gemiddeld 25MB/s.

Later een AVI file van 3.8 GB met een snelheid van 135MB/s naar de stick gekopieerd. Daar doe je dan nog geen 30 seconden over, terwijl dat met de Ultra Fit wel 6 minuten duurde. Op de verpakking beloofde Sandisk veel meer.

De Ultra Fit 3.0 maakt naar mijn idee z,n reputatie als snelle 3.0 stick in het geheel niet waar.
De prijs is welliswaar veel gunstiger, maar ik heb de extra euro's er graag voor over om veel meer snelheid te halen.

[Reactie gewijzigd door playon1955 op 14 maart 2018 13:29]