Packard Bell dot m/a.NL/202 Review

K0G3L 14 februari 2010, laatste update op 14 februari 2010, 280 views

Packard Bell dot m/a.NL/202

Pluspunten

• Stevig design, Accuduur, LED scherm.

Minpunten

• Windows Vista

Ik heb nu ongeveer 2 maanden de Packard Bell Dot M/A NL 202 in gebruik.
Deze netbook word standaard geleverd met Windows Vista Home Basic.
Sinds een 2 weken heb ik Windows 7 Ultimate geinstalleerd, wat ik veel eerder had moeten doen, en de netbook draait nu aanzienlijk sneller dan voorheen met Windows Vista erop.

Het installeren van Windows 7 ging iets lastiger dan ik had gehoopt.
Enthousiast ging ik op de bank zitten met de Windows 7 DVD, toen herinnerde ik me dat de netbook geen optische drive heeft :P.
Met een handig tooltje van Microsoft kan je de DVD omzetten naar een USB stick ( minimaal 4 Gb ) en dan makkelijk te installeren. Wat meestal nog sneller gaat dan met een DVD.

Drivers voor windows 7 zijn te vinden op de support pagina van Packard Bell. Om de wireless adapter aan het werk te krijgen is het noodzakelijk om de netbook door middel van kabel aan het internet te hangen, dan download Windows 7 vanzelf de drivers voor de wireless adapter.

De netbook draait nu lekker snel in Windows ondanks de Aero thema's, en start lekker snel op !
De accu van de netbook gaat naar mijn mening ook langer mee in Windows 7 dan in Vista.

Mijn advies is dan ook Windows 7 te installeren dan Vista te blijven gebruiken.

Heb jij ook een Packard Bell dot m/a.NL/202?