1 review

Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB

Specificaties 3GB GDDR5 • DP, 2x DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB Review

vanderark 2 januari 2018, laatste update op 3 februari 2018, 570 views Product gekocht

Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB

Het is een betaalbare kaart, voor de hedendaagse games stabiel te spelen op 1080p en 60fps, en met de meeste settings op extra high. Bij spellen als Cod WW2 en bf1 is het alleen iets inleveren op de "shadow quality" om een enkele hapering te voorkomen.

Pluspunten

• Stabiele 1080p prestaties
  • Voldoende aansluitingen
  • Displayport
  • 3gb versie voldoet prima met 1080p
  • Met de koeling op "automode" is hij heel stil en max. 65°C in een Fractal R4 behuizing.
  • Prima prijs / prestatie verhouding

Minpunten

• Geen uitstraling a la TwinFrozor maar daar is de prijs naar

Om niet een heel lang verhaal te maken, hier dan toch even een
vergelijk om een beter beeld te krijgen van de prestaties t.o.v. van de AMD de RX 480.
De kaart die voorheen met de toenmalige drivers langzamer was dan de GTX 1060.

Inmiddels heb ik de kaart vervangen voor een AMD Gigabyte gaming G1 RX 480 8GB kaart.
De goed betaalbare freesync monitoren hebben mij de knoop doen doen laten doorhakken. En ook blijkt nu dat de RX 480 dankzij de nieuwe drivers in veel gevallen betere prestaties neer zet dan de GTX 1060.
En dan gebruik ik niet meer dan 3GB videogeheugen, dus daar ligt het niet aan.
Zonder freesync levert deze kaart al betere prestaties in o.a. benchmarks en diverse spellen als bf1 en Cod WW2, en met freesync daaraan toegevoegd merk je dat ook de gemiddelde framerate hoger ligt. Bij mij draait hij met een framelimiter op 75fps op een 75hz display. En dit is met b.v. GTA V werkelijk een wereld van verschil, en dus een
totaal andere spelbeleving.

Mijn advies tot slot:
Wil je op het moment een andere videokaart, kijk dan zeker ook eens naar een mogelijk aantrekkelijker geprijsde tweede hands rx 480. 4GB is trouwens al meer dan genoeg voor gaming op 1080p. En voorlopig zal de iets snellere RX 580 niet voor
een leuk bedrag verkrijgbaar zijn, die trouwens voorlopig niet interessanter is voor gaming op 1080p omdat de rx 480 alles goed kan bijbenen.
Al is de combinatie met een freesync monitor een must want de input lag is nog nooit zo laag geweest. Vanaf nu ben ik verkocht aan het rode team. :-)

Heb jij ook een Inno3D GeForce GTX 1060 X2 3GB?