Dirt Devil Fusion M611 Review

jules 1 januari 2018, laatste update op 8 februari 2018, 189 views Product gekocht

Dirt Devil Fusion M611

Hoge waarde voor het geld, helaas wel zo lang als het duurt. Hij is redelijk dom, maar doet wel wat je van hem verwacht voor weinig geld. De eerste weken werkt hij tot wel een uur achter elkaar, maar na 9 maanden is hij met 10-15 minuten zuigen wel klaar.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Laag
  • Laadstation
  • Loopt iedere 24 uur uit zichzelf

Minpunten

• Loopt snel vast op kabels
  • Binnen een jaar loopt de zuigduur enorm at
  • Luidruchtig

De eerste weken en maanden waren wij lyrisch over dit apparaat. Iedere dag op een vast tijdstip werd de vloer gestofzuigd. Wij hebben geen vloerbedekking maar zeil, dus dat ging perfect.
Hij werkt een vast patroon af van diverse manieren van stofzuigen; in rechte lijnen parallel aan elkaar, in een spiraal van binnen naar buiten, willekeurig en langs de randen. De combinatie zorgt ervoor dat hij regelmatig op dezelfde plekken komt, maar voorkomt dat hij dure hardware en software nodig heeft om een plattegrond te maken van je huiskamer.
Zijn homebase heb ik onder de bank verstopt wat er voor zorgt dat hij uit het zicht is, maar het is niet heel handig als je hem wilt legen. Het legen hoef je maar 1 keer per 2-3 dagen te doen, ondanks dat we 2 katten hebben.
Omdat hij redelijk luidruchtig is laat ik hem 's nachts lopen.
Hij raakt snel verstrikt in kabels, dus die moet je eigenlijk altijd uit zijn pad houden. Een enkele keer raakt hij de weg kwijt in het doolhof van stoelpoten.
Vloerbedekking is hij geen ster in.
Vanaf het begin rijdt deze boy geen rechte lijnen, maar omdat zijn werkt er verder niet onder lijkt te lijden heb ik er nooit aandacht aan besteed.
Eens in de 2-3 weken haal ik ook de lange haren uit de borstels en van de asjes daarvan.
Na 9 maanden gebruik is de accucapaciteit behoorlijk afgenomen, van 1 uur stofzuigen wat hij in het begin deed, stofzuigt hij nu nog maar een 10-15 minuten. Niet meer voldoende voor onze huiskamer met open keuken. Waar ik hem de eerste maanden met een gerust hart 5 sterren zou geven, krijgt hij er na 9 maanden dus nog maar 2.
Benieuwd of er garantie op zit, want binnen een jaar zou dit jaar mijn idee niet mogen gebeuren.

Edit 08-02-2018
De accuduur blijkt nog prima te zijn. Heb de houder anders gemonteerd, de contacten schoongemaakt en de robot een keer via de kabel opgeladen. De eerste paar keren reed hij weer als nieuw. Vanmorgen kwam ik erachter dat hij nog maar 5 minuten reed. Ik vermoed dat hij via het laadstation niet genoeg stroom meer krijgt. Maar zelfs het schoonmaken van contacten werkt blijkbaar niet.

Mijn conclusie veranderd desondanks niet, waardeloos binnen een jaar.

Heb jij ook een Dirt Devil Fusion M611?

Hm. Zelfs een NiMH accu mag na 9 maanden toch niet helemaal naar de 1-2-3 zijn. Je kan wel losse accu's kopen (o.a. op Amazon), maar als die van mij na 9 maanden al aan vervanging toe gaan zijn ga ik ook twijfelen.

Benieuwd naar je RMA ervaring en wat ze hier van zeggen, want dit is toch niet wat je verwacht.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee. Heb wel ergens gelezen dat een enkeling hem na een jaar verving voor een beter en degelijker model. Maar het waarom was mij niet duidelijk.

Zal hier de ervaringen met de RMA ook melden.
Blijkbaar is het niet de accu, maar ik vermoed dat de contacten van het basisstation /robot heel snel vuil worden waardoor er niet genoeg laadstroom naar de accu gaat.
Werkt hij een beetje met opstapjes? Onze keuken ligt 2~3cm hoger en heeft wel zo'n nette schuine strip dus ben benieuwd of hij daar tegenop kan.

Al moet ik zeggen dat na je ervaring het niet meer zo aanlokkelijk klinkt om deze te kopen :|
Wij hebben een strip in de gang naar de mat toe, denk dat hij 1cm hoger ligt. Daar loopt hij altijd enorm mee te stoeien. Maar hij staat dan ook in de laagste optische stand. Ik kan je er eigenlijk geen zekerheid over verschaffen.