Cherry MC 2000 Zwart - Reviews

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Cherry MC 2000 Zwart Review

tedades 30 december 2017, 107 views Product gekocht

Cherry MC 2000 Zwart

Een degelijke muis voor 10euro. Voelt stevig aan en lijkt niet snel stuk te kunnen gaan. Het klik geluid dat de muis maakt is een kwestie van smaak. Als ik 's avond rustig aan het lezen ben valt mij deze klik op.

Pluspunten

• goede muis voor 10euro
  • lekker gevoelig
  • voelt stevig

Minpunten

• harder klik geluid dan ik gewent ben

Deze Cherry MC 2000 (1600dpi) gekocht ter vervanging van mijn oude Logitech MX300 (400/800dpi). Deze muis is gebruikt onder Ubuntu 16.04 en even in Windows 10.

Specificaties
Cherry MC 2000
1.600 dpi
3 knopjes (links/rechts en scroll-wiel)
Scoll-wieltje
Optische muis (niet zichtbaar)
USB 2.0
Kabel is 180cm (6ft)
118 gram zwaar
Rechts en linkshandig

Eerste indruk
Deze Cherry MC 2000 is iets breder en heeft een ruwer oppervlak wat ik prettig vind aanvoelen. Het eerste dat mij natuurlijk opvalt bij gebruik is dat deze muis een stuk gevoeliger is dat mijn vorige muis. Ook zie ik dat in vergelijking met mijn vorige muis deze het knopje onder het scroll-wieltje mist en dat vind ik niet erg. Wat ook opvalt is dat deze muis geen rood licht heeft zoals 10 jaar geleden nog erg hip was.
Het klik geluid dat deze Cherry muis maakt is een stuk luider. Wie weet hoort dat erbij want mij oude Cherry toetsenbord was ook aan de luide kant. Dit valt mij eigenlijk alleen op als ik 's avonds rustig aan het lezen ben.

Functionaliteit
De Cherry MC 2000 heeft geen spannende functionaliteit en daarop heb ik hem ook uitgezocht. Geen knipperende lampjes of onnodig veel knopjes. Gewoon een degelijke muis die, als dat moet, ook linkshandig gebruikt zou kunnen worden. De kabel is lang genoeg (1,8m). Het scroll-wieltje heeft 2 pijltjes ernaast, wie weet is dit een aparte klik maar onder Ubuntu heb ik daar nog niets van gemerkt.

Stevige muis
Naast het robuuste uiterlijk lijkt de muis gemaakt van een kunststof die niet geverfde laag heeft die los kan laten. Ik verwacht dat het opgedrukte merk na een tijd wel zou kunnen verdwijnen.
Aan de onderkant van de muis zitten 2 grote vlakken waarop de muis kan glijden, niet de kleine rondjes zoals bij sommige muizen die na veel gebruik snel los laten.

Voor 10 euro is dit een simpele maar degelijke muis die lijkt te zijn gemaakt om lang mee te kunnen.

Heb jij ook een Cherry MC 2000 Zwart?

Voor zover ik weet kun je het scroll-wieltje zijwaarts gebruiken om forwards/backwards te gaan in je browser. Zo werkt het in ieder geval bij mij wel.
Onder Ubuntu in Firefox en Chrome doet hij dat in ieder geval niet bij mij.