Zalman CNPS7000B-Cu Review

InfinityG35 16 december 2005, 1.184 views

Zalman CNPS7000B-Cu

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Koelprestaties (koelt ook rondom de socket)
  • Goede afwerking
  • Duurzame 2-Ball bearing
  • Zalman support (o.a. Website) is uitstekend

Minpunten

• Vangt redelijk wat stof; lastig schoon te maken

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Mijn Zalman CNPS7000B draait al bijna een jaartje vlekkeloos.

Ik wilde een stil systeem, aangezien ik hem 's nachts soms aan laat staan en dan moet je natuurlijk niet de hele nacht wakker liggen van de herrie.

Het eerste wat me opviel toen ik het pakketje thuisbezorgd kreeg, was het gewicht van de koeler en de bijna perfecte afwerking. Je kon zien dat er aandacht aan het maken van de koeler besteed was; alles mooi afgewerkt, goede verpakking.

De koelprestaties zijn zeer goed te noemen. De stock heatsink van mijn Pentium4 2.8B, haalde hij 52C. Met de Zalman komt hij onder load en stevige overklok (3.15Ghz, 1,575V) niet boven de 42C uit.(hoogste stand). Op de laagste stand gaat hij richting de 46C.

Op de laagste fansnelheid hoor je hem NIET. Ik heb mijn pc-kast altijd open staan, en je hoort hem echt niet. Zeer knappe prestatie. Maar aangezien ik altijd de beste performance wil hebben, zet ik hem overdag altijd op 100%. Dan hoor je hem wel, maar storend vind ik dat zeker niet. Mijn harde schijf komt er redelijk bij in de buurt (WDD 120JB).

Een nadeel wat ik kan noemen is het feit dat hij redelijk wat stof eet. Door de vele fins blijft het makkelijk hangen. Daarom maak ik de mijne minstens 1x in de twee maanden schoon. De koelprestaties gaan niet echt merkbaar achteruit, maar door het psychologische effect dat hij helemaal schoon is, slaap ik toch lekkerder :)

Kortom: Een zeer goed product voor mensen die stilte en koelprestaties willen.

• Intel Pentium 4 2.8B
  • Gigabyte I845PE
  • Windows XP

Heb jij ook een Zalman CNPS7000B-Cu?

Ik heb hem ook al heel lang en hij is echt toppie. Alle punten die je noemt ben ik zker mee eens.
Ik heb hem deze week ingebouwd in een Antac Sonata II kast. Dit is echt een top-koeler.
WAT een stilte .. :P