Medion MD 90131 1TB Zwart Review

Eddah 14 februari 2010, laatste update op 15 februari 2010, 1.291 views

Medion MD 90131 1TB Zwart

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Aan/Uit knop is afwezig

Mobiliteit Score: 4
Op 13 Februari 2010 deze Medion MD 90131 1TB Zwart gekocht bij de Aldi. Dit tegen een aantrekkelijke prijs van ¤75,- terwijl hij elders voor ¤100,- te koop is.

Het product biedt voldoende mogelijkheden in vergelijking met de prijs. De 1TB opslag voor het betaalde bedrag is niet verkeerd. Daarnaast is het mogelijk om hem via USB en eSATA aan te sluiten op de pc. Zelf gebruik ik hem via USB op een notebook. Bij het in gebruik nemen installeert hij vrij eenvoudig de benodigde drivers en is hij zo in gebruik te nemen. Hij staat standaard op FAT32 ingesteld wat ik zelf naar NTFS heb omgezet. Er kwam wel een punt naar voren tijdens het in gebruik zijn van het apparaat, er zit namelijk geen aan/uit knop op, wat erg vervelend is. Verder heeft hij een formaat van 3.5" wat redelijk te hanteren is, had zelf eigenlijk 2.5" gewild maar dit was prijs/opslag verhouding duurder. Het design is fraai, maar deels gebaseerd om in een PC van Medion te stoppen. Dit maakt 1 zijde minder mooi.

Kortom een product die prijs/opslag goed is en de kwaliteit zal nog moeten blijken in de aankomende maanden.

• Sony Vaio NW21SF/T
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Medion MD 90131 1TB Zwart?

Ik wil hier even aan toevoegen dat Medion sinds September 2009 nagenoeg alleen nog gebruik maakt van WD en Seagate schijven in hun behuizingen.

Ik ben wel van mening dat of je nu een WD MyBook II 1TB koopt (die ik anderhalf jaar terug kocht voor 85e bij de BCC) of een Medion 1TB, de kwaliteit zal er niet anders om zijn.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen dan direct maar een laptop moet gaan halen, want die zuigen gewoon écht.

De vergelijking tussen de MyBook en de Medion is simpel: --> de MyBook II heeft ook geen aan/uit-knop.
Ik heb er nu ook één sinds een paar dagen. Bij mij zit er een Hitachi HDS721010CLA332 uit de 7K1000.C serie in. Aldi in de buurt had er nog eentje liggen en ik wilde graag een externe HD met eSata aansluiting omdat het overzetten van data van notebook naar HD dan lekker snel gaat.

Performance op eSata 90 mB/sec , accesstime 19 msec (gemeten met HD Tune Pro).

Ik gebruik hem samen met mijn WDTV (USB) en de combinatie werkt prima.

[Reactie gewijzigd door kor952 op 27 februari 2010 14:41]