ICIDU 11G Wireless Broadband Router Review

baafie 13 februari 2010, laatste update op 13 februari 2010, 1.301 views

ICIDU 11G Wireless Broadband Router

Pluspunten

• Goede doorvoersnelheid;
  • lage prijs;
  • snelle reboot.

Minpunten

• Subnetconflict naargelang je WAN router instellingen.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Signaal is uitstekend, doorvoorsnelheid is ruim voldoende voor mijn 10mbit internetverbinding.

Een irritant probleem dat zich voordeed was dat de ICIDU zichzelf automatisch een IP-adres toekende dat toevallig op hetzelfde subnet zat als mijn ADSL-router. Dit leverde een conflict op en zorgde dat de ICIDU geen DHCP-verzoekjes kon verzenden/ontvangen. Eenmaal gevonden is het probleem snel opgelost, maar je zou zeggen dat dit in het testlab ook wel eens zou voorgekomen moeten zijn!

De router reboot in ongeveer vijf seconden, en dat is heel mooi, want ik ben nogal eens gewend minuten te moeten wachten. Aangezien je bij het wijzigen van sommige instellingen opnieuw moet opstarten, is een snelle reboot erg welkom.

Voor verdere details verwijs ik je naar de reeds bestaande review en https://fjallfoss.fcc.gov...cc_id=%27TE7MRWR54XGV1%27

• Zyxel ADSL router

Heb jij ook een ICIDU 11G Wireless Broadband Router?

Heeft je ADSL router niet ook een DHCP server ingebouw zitten dan? Want dan lijkt het me niet meer dan logisch dat het niet werkt. :) Ik heb er trouwens ook een geinstalleerd bij een kennis, voor dat geld is het echt een perfect apparaat!
Ik ben er ook zeer tevreden mee. Je vraagt je af hoe ze het kunnen maken, bij de myscum betaal je 14 euro voor een redelijk luxe verpakking, een adapter, cdrom, handleiding, antenne en de router zelf.
Bij mij draait ie nu al anderhalve week stabiel icm een Chello 30 mbit verbinding. De installatie was met een paar minuten klaar, inclusief firewall en WPA2 beveiliging.

Evengoed gaat mijn oude Asus wl-500gp wel weer terug, maar mocht je nog geen router hebben en geen zin hebben in veel gedoe, dan zou zeker deze router overwegen.

[Reactie gewijzigd door Harry_Sack op 13 februari 2010 18:55]