Samsung Gear Sport Blauw (Blauw)

Specificaties Android, iOS compatibel en 67g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear Sport Blauw (Blauw) Review

avec_style 27 december 2017, 582 views

Samsung Gear Sport Blauw (Blauw)

Uitstekende horloge voor sporters. Je kan met deze horloge zowat alles bijhouden en je kunt je telefoon tijdens het sporten lekker thuis laten liggen.

Pluspunten

• waterdicht
  • Polsband kan makkelijk vervangen worden
  • Veel sensoren (harstslag,gps,bewegingssensor)
  • Eigen muziekspeler

Minpunten

• Moet om de paar dagen opgeladen worden

Ik heb de blauwe versie van de Samsung Gear Sport in mijn bezit. Mocht je blauw niet mooi vinden dan kun je altijd nog de (conservatieve) zwarte versie nemen of de bandjes omwisselen voor een zelf gekocht bandje. De horloge zit lekker comfortabel en dat is belangrijk als je er mee wilt sporten. Samsung zet deze horloge ook op de markt als een echte sporthorloge en dat merk je meteen nadat je de horloge voor het eerst aan zet.

De horloge bevat standaard veel apps die bedoeld zijn om je prestaties te meten. De belangrijkste app is S health. Deze app alleen is al voldoende om bijna alles te meten wat je wilt meten. Denk daarbij aan hoeveel stappen je hebt gezet, hoeveel water je hebt gedronken, hoeveel km je hebt hardgelopen en zelfs hoeveel je hebt geslapen. En daarmee hebben nog lang niet alles gehad. Het mooie hiervan is dat je voor al deze afzonderlijke activiteiten geen aparte apps hoeft te installeren. Daarnaast synchroniseert deze app al zijn gegevens ook mooi met je telefoon.
Ik heb voor de grap toch nog een andere fitness app (Endomondo) gedownload om deze te vergelijken met de S health app, maar deze heeft veel minder mogelijkheden. Ik ben daarom ook van mening dat Samsung dankzij deze veelzijdige app een horloge op de markt heeft gebracht die zeer compleet aan voelt. Echt handig voor mensen die gewoon een horloge willen die gewoon meteen werkt zonder allerlei fratsen.

Het smartgedeelte van de horloge voelt goed aan. Je krijgt netjes alle berichtjes door en kunt er zelfs op reageren, al gaat het typen minder soepel dan op je smartphone. De horloge kan op veel manieren gecustomized worden aan je wensen. Je kan dit doen op de horloge zelf maar ook via je telefoon. De batterij van de telefoon kan 2-3 dagen meegaan. Dit hangt af van hoe intensief je deze gebruikt. Dit is lang vergeleken met veel andere horloges.

Zoals eerder gezegd is dit een echte sporthorloge. Ik vind dat deze je hartslag goed meet, en het is fantastisch dat deze uit de doos zelf al veel bijhoudt (zoals je hartslag, aantal stappen, etc) zonder dat je dat moet instellen. Heel mooi vind ik de optie om te sporten zonder telefoon aangezien de horloge gps en bluetooth heeft zodat je toch je hardloopprestaties kunt meten en tegelijkertijd toch van je muziek kunt genieten.

Tophorloge voor sporters dus!

Heb jij ook een Samsung Gear Sport Blauw (Blauw)?

Dus je krijgt een horloge om te reviewen, schrijft er 4 alinea's tekst over en gooit hem in de v&a voor €270. Ik weet niet hoe het zit met de voorwaarden van je review, maar ik geloof niet dat Samsung hier heel erg blij mee is. Ik heb zeg maar zo goed als niets gehad aan je review. :/

Mogelijk kan je hem nog structureren met behulp van kopjes en wat foto's toevoegen van de interface. Daarbij mag je best een grammaticachecker op je review loslaten: "Samsung zet deze horloge ook op de markt als een echte sporthorloge en dat merk je meteen nadat je de horloge voor het eerst aan zet. " Dat zorgt er allemaal voor dat je review nuttiger wordt! Succes :)

[Reactie gewijzigd door Frozen op 29 december 2017 21:32]

Ik hoefde van Samsung geen review op deze site te plaatsen. Dit heb ik alleen gedaan omdat ik de community wat terug wilde geven. Door een gebrek aan tijd heb ik alleen mijn algemene indruk in de review geplaatst. Vergeleken met veel andere reviews hier lijkt deze me niet slecht (en ik geef toe zeker ook niet de meest uitgebreide of beste). Maar iets is beter dan niets.

Ik doe verder ook niks wat in strijd is met de voorwaarden van Samsung. Ik probeer gewoon transparent te zijn door eerlijk aan te geven hoe ik hier aan kom.
Ik vind dat deze je hartslag goed meet [...]
Hoe weet je dat? Of enige wijze gecontroleerd?
ik heb de metingen vergeleken met de hartslagmeting op een crosstrainer waar ik regelmatig gebruik van maak. De gegevens van beide apparaten komen goed overeen.
Nu weet ik persoonlijk ook dat niet alle crosstrainers je hartslag even goed meten, maar van deze weet ik het wel. Ik heb namelijk ook een ander horloge met hartslagmeting ((Mio Alpha 2 welke bekend staat als zeer nauwkeurig)) en de meting van deze horloge komt ook goed overeen met die van de crosstrainer.
Aha, heel goed! Misschien moet je dat soort informatie ook in de review toevoegen zodat het relevanter en meer waard wordt. Anders zijn het maar holle teksten.