Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 200 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-2300 Review

kemphaas 14 december 2005, 888 views

Logitech Z-2300

Pluspunten

• Mooie robuuste afwerking
  • Diepe basweergave
  • Heldere midden en hoge tonen
  • Afstandsbediening met snoer
  • Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Relatief duur voor 2.1
  • Weinig extra aansluitingen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ik zocht naar een 2.1 speakerset omdat ik achter een bureau zit en voor 5.1 geen plek heb. Ik speel graag games, maar luister ook graag muziek. Omdat ik af en toe ook de muziek wel wat harder wil zetten, besloot ik dat ik een speakerset nodig had met wat meer vermogen. Al snel kwam ik bij deze speakerset uit.

Het uiterlijk vind ik geweldig. Strak, vierkant en simpel. Je moet ervan houden, maar ik vind simpliciteit mooier dan allerlei details.

Het is een echte aanrader als je van muziek luisteren houd met wat meer volume, maar als je slechts gamed en films bekijkt, heeft deze set iets te veel vermogen en bas, en dan kun je beter voor een iets "lichtere" set gaan.

Heb jij ook een Logitech Z-2300?

ik wou ook al een tijdje een review voor deze set schrijven, heb em zelf ook, maar ben te lui.
Ik vind eigenlijk de prijs het grootste voordeel van deze set, je krijgt zo veel en zo goed geluid voor relatief weinig geld.
Soms zou je willen dat de subwoofer de allerlaagste tonen even liet schieten, als alle voorwerpen in een kamer beginnen te trillen ;D
En ik vind de 2 sattelites niet echt mooi, en ze hebben geen voetje dat je kunt verstellen.
Hebben jullie er ook last van dat het er steeds meer geluid uit de rechterspeaker komt zodra je het volume dichtdraait? Vanaf ongeveer 25% open heb ik uit zowel links als rechts evenveel geluid, daaronder dus meer uit rechts dan links. Dat is mijn enige probleem met deze set, verder ben ik er tevreden over.