Specificaties 2,4GHz WiFi + router - Bekijk alle specificaties

Sitecom Wireless 3G Ready Router WL-610 Review

310591 15 februari 2010, laatste update op 24 april 2010, 1.107 views

Sitecom Wireless 3G Ready Router WL-610

Pluspunten

• complete router met genoeg features
  • redelijke prijs
  • werkt net zo makkelijk als andere sitecom routers

Minpunten

• werkt niet met alle usb dongels
  • werkt niet met vodafone abonnement

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Heb deze router enige tijd geleden aangeschaft maar leek niet te werken, heb toen op aanraden van de fabrikant een huawei e220 dongel aangeschaft voor 70 euro, nu blijkt dat de set in zen geheel helemaal niet werkt in combinatie met vodafone, mocht ik ooit nog een ander 3g sim in handen krijgen dan zal ik het resultaat hier posten.

De router zelf is een simpele budget router welke goed toepasbaar is voor thuis netwerken en kleine bedrijfsnetwerken.
De behuizing is iets wat zwak maar er zit een mooie plastic houder bij welke kan gebruikt worden om het geheel ondersteboven op te hangen en tevens zorgt voor meer stevighijd.
De router is voorzien van wpa2 waardoor het beveiligen van het draadloos netwerk goed te doen is,

omdat deze router speciaal bedoeld is om te gebruiken in combinatie met een 3g dongel zou ik toch willen aanraden een ander product te kiezen aangezien dit product niet met alle Nederlandse 3g providers werkt.

Heb jij ook een Sitecom Wireless 3G Ready Router WL-610?

Op de site van sitecom bestaat deze router niet en ik heb nergens gelezen dat dit product expliciet met deze 2 dongels kan werken dus nee dat heb ik niet van tevoren kunnen vinden en ja dit heb ik van tevoren proberen uit te zoeken.
Deze router is speciaal bedoeld voor het gebruik van een 3g usb dongel en dat is daarom de belangrijkste functie anders kan je beter een goedkopere router kopen die alle feateres heeft als deze exclusief het 3g usb internet feature.
Ik moet nu men kosten verdubbelen en ben van mening dat dit niet had gehoeven als de fabrikant, welke verder goede routers levert, dit beter zou hebben aangegeven.

[Reactie gewijzigd door 310591 op 15 februari 2010 16:42]

Niet voor het één of ander, maar waarom gebruik je geen punten en hoofdletters aan het begin van een zin? Dat leest een stuk rustiger, beter en professioneler.
Dit is dus geen review maar een rant over een tegenvallende feature van je router. Ondersteuning van andere dongels had je ook van tevoren kunnen uitzoeken, of niet?
ik weet zeker dat ie het met Vodafone ook doet vermits je de juiste instellingen gebruikt.
(tenzij de dongle natuurlijk ge sim-locked is, maar dan heb je na een jaar recht op een unlock-code)
Dit is eigelijk meer een review van de reviewer ;-)