Noctua NH-D15 Bruin

Specificaties 140mm diameter met 24,6dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Noctua NH-D15 Bruin Review

92946 25 december 2017, laatste update op 26 december 2017, 1.017 views Product gekocht

Noctua NH-D15 Bruin

Koelt geweldig, makkelijke installatie, paar minpuntjes (zie hieronder)

Pluspunten

• Koelt super
  • 2 fans onder load STILTE super
  • Kinderlijk eenvoudige installatie
  • Fans in hoogte verstelbaar
  • Y kabel voor stroomaansluiting
  • Gigantisch blok, kan veel warmte afvoeren
  • Ideale cooler voor de die-hard overclocker

Minpunten

• Overlap 1e pci-e slot (zie foto hieronder)
  • Doos leek wel een puzzel (kan RMA lastig maken)
  • Is hoog, kan een Windows fan in de weg zitten
  • Fans zitten niet superstrak vast
  • Geen verlichting of andere versiering
  • De grootte kan de airflow in je kast blokkeren
  • Niet geschikt voor mini towers

Heb jij ook een Noctua NH-D15 Bruin?

Ik heb em helaas moeten retourneren. Niet omdat de koeler zelf slecht is, maar omdat hij mijn 1e pci-e slot overlapt blijkt nu dat de 2e pci-e slot maar op x1 draait, en de 3e slot draait maar op x8. Voor een GTX 1080TI is dat onacceptabel. Niet alleen dat, maar doordat de videokaart nu pal boven mijn Samsung M.2. 950 pro ssd hangt kan die z'n warmte al helemaal niet meer kwijt. De koeler an sich is een geweldige koeler, helemaal niets mis mee, maar bij Noctua hebben ze iets beter moeten nadenken over de exact dimensies, ik had liever gehad dat wat verder naar boven uitstak zodat ie net over mijn 1e pci-e slot ging.

Mja, het is niet anders.
Late reactie, maar is die x16 pcie slot die ik zie de eerste slot die je noemt die geblokkeerd wordt? Zoals ik het zie heb je de fan niet recht gemonteerd. Dan kan er gewoon een videokaart in. Bij mijn D14 zit het ook op het randje, maar werkt prima. Kan het mis hebben met deze variant natuurlijk.