Specificaties 2,44" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

BlackBerry Bold 9700 Zwart Review

Ojjorz 12 februari 2010, laatste update op 12 februari 2010, 4.170 views

BlackBerry Bold 9700 Zwart

Pluspunten

• heel erg snel
  • heerlijk toetsenbord
  • messaging functies zijn goed voor elkaar
  • mooi scherm
  • goede camera

Minpunten

• formaat
  • standaard menu is onoverzichtelijk
  • standaard browser is aan de langzame kant

Inmiddels heb ik mijn Bold9700 twee weken in bezit. Nadat mijn oude Nokia E66 was gestorven moest er een nieuwe telefoon komen.

Na lang twijfelen tussen verschillende high-end smartphones, de Nokia N900, HTC HD2, Nexus One, Motorola Droid, is het uiteindelijk toch de Blackberry Bold 9700 geworden. Bij het uitpakken heb je gelijk het gevoel dat je iets degelijks in handen hebt. Het toestel voelt zeer solide aan, er is nergens een kraakje te bespeuren en de materialen voelen hoogwaardig aan.

Het opstarten duurt de eerste keer erg lang, maar heb je alle e-mail Set-ups doorlopen dan is het toestel razend snel. Het switchen tussen menu's, het scrollen in je contacten, het bekijken van foto's en het kiezen van je muziek; de blackberry lijkt nergens over na te hoeven denken! Werkelijk een verademing ten opzichte van de Symbian telefoons die ik tot nu toe gewend was.

De blackberry onderscheidt zich met enkele key-features van andere smartphones. De push-mail door middel van een speciaal blackberry abonnement is werkelijk fantastisch. Mails komen binnen zoals je dat gewend was met smsjes. Ze zijn direct beschikbaar om te lezen en hoeven niet meer opgehaald te worden zoals bij andere telefoons.

Met het full-size qwerty-toetsenbord is het schrijven van e-mails en smsjes werkelijk een peuleschil. Na een korte gewenning gaat het typen razendsnel, iets wat erg handig is bij een messaging-phone.

Met de voordelen van de bold 9700 komen er natuurlijk ook wat nadelen. Zo is de telefoon door zijn lay-out aan de grote kant. Dit is echter niet te voorkomen als je een full-size toetsenbord op je telefoon neemt. Verder hadden de menu's iets overzichtelijker gemogen, de standaard iconen lijken allemaal erg op elkaar waardoor de functie in 1 blik niet altijd meteen duidelijk is. Daarnaast is de standaard internet-browser niet zo snel en flitsend als op de nieuwere Android-toestellen.

Heb jij ook een BlackBerry Bold 9700 Zwart?

Beetje kleine review maar leest wel goed weg.
Mag ik vragen wat voor abbo. je gebruikt?
Ik heb een KPN BIS (Surf & Mail Blackberry).
:D Nou dan is hij wel sterk verbetert tov de blackberry curve 8900, want ik heb zelden een gammeler toestel gehad dan die.

Overigens snap ik niet wat mensen met een BB doen als je hem niet zakelijk van je baas krijg. Wat mij de betreft de minst 'smarte' van alle smartphones.
Pingen hé. Pingen is het helemaal in 2010. En het is gewoon een statussymbool geworden, beetje hype-toestellen. Krijg regelmatig klanten in de winkel. Als je vraagt waarvoor de persoon het gaat gebruiken is het vaak. Oh weet ik niet, wil gewoon een BB.
Ik ga binnenkort ook een blackberry halen, en niet alleen om het pingen. Ik wil gewoon een stabiele telefoon, waar ik veel mee kan, en met een qwerty toetsenbord. Het belangrijkste is voor mij dat ik kan internetten en e-mailen. Daarom hoef ik ook geen Nokia, want ervaring heeft mij geleerd dat die niet altijd stabiel zijn, en zeker niet stevig. Het pingen is een mooie bijkomstigheid, en daar zal ik wel gebruik van gaan maken, maar het is niet de reden dat...

Overigens een goede review! bedankt daarvoor

[Reactie gewijzigd door pim89 op 9 april 2010 15:13]

8900 gammel? Zeker de 8520 nog niet gevoeld... die zou zo uit de grabbelbak bij de Interntoys vandaan kunnen komen ;)

Grtn een tevreden 9700 gebruiker
top toestel. Ik vind hem zeker niet te groot. Een pluspunt is ook dat het toestel erg weinig weegt. De camera functie is ook top. Niet zozeer de kwaliteit (die verre van slecht is) maar de opstarttijd. 1 druk en je kan schieten.
en welke variant heb je als ik het vragen mag? Ik wil een 1 jarig abbo. nemen maar weet nog niet welke provider.
studentmobiel heeft nu een hele scherpe aanbieding met een 1 jarig t-mobile abonnement. BB is wel branded.
ik zou vodafone nemen 3,6mps dowload !!!