QNAP Turbo Station TS-119 Review

tfro71 12 februari 2010, laatste update op 12 februari 2010, 1.525 views

QNAP Turbo Station TS-119

Pluspunten

• geen fan
  • makkelijk
  • erg uitbreidbaar

Minpunten

• interface soms wat ouderwets en kan makkelijker. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de hele dag je nas aan het besturen bent dus een minor punt.

Kwaliteit voeding Score: 4
Prima apparaat, geen luidruchtige fan (helemaal geen), harddisk geluid wordt ook nog redelijk weggevangen door de behuizing.
Als NAS werkt het super, ISCSI is ook erg handig als je meer functionaliteit van windows icm met de QNAP wil gebruiken. Erg handig dat je er een printer op aan kan sluiten, jammer dat niet alle PC's de printerdrivers dan automatisch kunnen installeren.
Ik gebruik hem met een logitech duet en dat werkt mooi samen omdat je de serversoftware voor de duet op de QNAP kan installeren. Gebruik hem verder voor torrents (gaat wel aardig).

Meest handig is wel de mogelijkheid om er met esata een extra schijf aan te hangen, hetzij voor raid1, hetzij om gewoon de capaciteit uit te breiden.
USB apparaten die aangesloten worden zijn bijna direct zichtbaar voor andere computers die de NAS al kennen.

Ik zou er een volgende keer wel één nemen met twee schijven, maar misschien heb ik gewoon te veel van het internet geplukt ;)

• DEll xt2
  • dell e6400
  • logitech duet
  • asus o!play
  • brother bl-2300

Heb jij ook een QNAP Turbo Station TS-119?