Specificaties Draad(loze) binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam R4 HD 4MP Review

Midget1234Newbie 22 december 2017, laatste update op 23 december 2017, 48 views

Foscam R4 HD 4MP (Product gekocht)

Teleurgesteld, mooie kwaliteit beelden maar lastig in te stellen doordat Foscam plugin lastig samenwerkt met verschillende browsers In verglijking met de overige cameras die gekoppeld zijn aan mijn Synology NAS (o.a. 2x Hikvision) beperkt.

Pluspunten

• Kwaliteit beelden erg goed
  • Stil bij PTZ acties

Minpunten

• Riskante Firmware update procedure
  • Flink aan de prijs

Kwaliteit Score: 3
Teleurgesteld in de kwaliteit van zowel de camera als de software. De camera is in tegenstelling tot wat je zou denken geen 4Megapixel maar slechts 2Megapixel (hij kan wel 4MP foto's maken).

Ik heb de camera met enige moeite kunnen installeren (de vereiste plugin werd niet geaccepteerd door mijn browser op een Mac, het lukte me alleen met Chrome op een Windows PC) Benadering vanuit de Focam App via de telefoon via het slecht beveiligde UPnP lukte wel snel.

Nadat de camera 1 dag gewerkt heeft (mooie kwaliteit beelden) heb ik de firmware update uitgevoerd. Hoewel ik na de update de melding 'Succes' kreeg in mijn browser kon ik vanaf dat moment de camera niet meer benaderen. Reset via de reset knop had geen effect en ook de camera opstarten met een specifiek geformatteerd SD kaartje had geen effect. Resultaat na 1 dag is de camera een brick.

Camera omgeruild voor een nieuw exemplaar bij de winkel waar ik hem had gekocht en hij werkt weer zoals het hoort. Configureren ging nu een stuk sneller doordat direct vanaf de windows PC (met de juiste plugins) te doen.

Heb jij ook een Foscam R4 HD 4MP?