Specificaties DLNA -support • WiFi • 4GB - Bekijk alle specificaties

Humax H3 Smart TV box 4GB Review

Eef FakkeldijNewbie 21 december 2017, 190 views Product gekocht

Humax H3 Smart TV box 4GB

Aardig product voor niet al teveel geld. Netflix en NPO app zijn prima bruikbaar. Streamen met de standaard streamer is een ramp. Gelukkig kan Kodi ge´nstalleerd worden. Installeren en gebruik instellen ging bij mij met horten en stoten. Nu werkt het apparaat in het dagelijks gebruik vooral voor Netflix prima.

Pluspunten

• Netflix en NPO app
  • Kodi kan geinstalleerd worden

Minpunten

• Zeer spartaanse (bijna onbuikbare) streamer

Geluidskwaliteit Score: 3
Mijn oude WD TV live gaf de geest, had steeds meer vastlopers en daarna resets nodig. Erg jammer, want dit was een ideaal apparaat. Daarom gezocht naar een mediaspeler die zowel vanaf mijn Synology streamt, als ook een goede Netflix aan boord heeft.
Daar zijn er niet veel van (voor niet al te veel geld).
Deze Humax leek goed in de buurt te komen. Hij heeft inderdaad een goede Netflix en ook een handige NPO gemist app.

De streamfunctie is wel heel erg spartaans. Bij het kijken van een film kun je alleen maar in blokken van 7 minuten vooruit of achteruit spoelen. Vormgeving is uit de oude DDR-tijd; grijze blokken.
Voorts liep het streamen nogal eens vast. Ik heb geprobeerd te verbinden via DLNA, NFS en SMB. Alleen het laatste ging mij redelijk af.Ik ondervond problemen om contact te maken en vooral te houden met de Synology. Diverse keren werd de verbinding verbroken.
Het apparaat is vervolgens omgeruild en het nieuwe exemplaar lijkt minder verbindingsproblemen te geven.

De standaard-streamer heb ik vlot gelaten voor wat ie was. Ik heb Kodi ge´nstalleerd (Kodi 16.1 Jarvis voor ARM) via de mogelijkheid om externe apps te installeren. Nog steeds loopt de zaak af en toe vast als ik via mijn netwerk kijk. Een film op usb-stick laat zich wel goed bekijken. Maar als je een nieuwe film op stick zet, ziet het apparaat dat niet. Alsof de bron niet ververst wordt.
Enfin, sinds Netflix download ik nog maar weinig en heb ik ook minder te streamen. De geluidsbestanden worden via het netwerk wel goed weergegeven.

De bediening doe ik met de Harmony 665. In de praktijk vrij ideaal, vooral omdat ik Netflix, de NPO app en Kodi onder de gekleurde snelknoppen kon plaatsen.

Heb jij ook een Humax H3 Smart TV box 4GB?