BlackBerry Curve 8520 Zwart Review

Amaury 11 februari 2010, 982 views

BlackBerry Curve 8520 Zwart

Pluspunten

• Design, dun, toetsenbord

Minpunten

• OS, afwerking, touchscreen dat ik mis,...

Ik vind de PDA mooi en zeer dun wat een voordeel is. Het toetsenbord is makkelijk te gebruiken alhoewel ze aan de kleine kant is. Dun is ook handig omdat het in tegenstelling tot andere PDA's draagbaar is, et past in je broekzak. Het scherm is ook groot genoeg. Alles is duidelijk leesbaar. Er zijn echter vele dingen die tegenvallen. Ik vind het echt niet gebruikersvriendelijk. Ik mis een touchscreen en dat wordt misschien een beetje gecompenseert door het touchknopje. Maar de OS is verschrikkelijk slecht afgewerkt. Bij het versturen van SMSen en Mails is de achtergrond gewoon wit en tekst zwart. Dus gewoon Zwart-Wit als je het vragen mag. Dus afwerking is quasi 0. Het menu is wel heel onduidelijk ik vind het veel te uitgebreid ik vind niets terug. Ik vind 220 euro een matige prijs voor een slechte afwerking. Ik ben van mening dat het Design heel aantrekkelijk is. Het is een Lada-motor in een Porsche. Ik zou deze zeker niet aanraden.

Heb jij ook een BlackBerry Curve 8520 Zwart?

Sja, hele matige review... een BB is een zakelijke telefoon, zwart-wit is perfect wat ze willen bereiken.. Ik heb hem uitvoerig getest en vind hem nu ook niet echt je dat, hij voelt heel goedkoop aan, al is het scherm wel erg goed en is de trackpad een aangename ervaring :)

Maar het is niet voor niets het instapmodel van BB, heel goedkoop en weinig wauw tegenover een BB Storm bv., al bij al had je dit moeten weten voor je hem kocht.. :Y)
Is deze review niet toevallig een parodie op de trend van 'looks before functionality'?
8)7
Ik heb hem nu al een maand en vind het echt sober zwart-wit. Sober is misschien goed voor zakenmensen maar ik denk dat ze met de prijs eerder ook jongeren gaan aanspreken. Omdat hij ook WiFi heeft is hij heel aantrekkelijk. Vooral als je weet dat voor 200 euro je in gewone phones nauwelijks WiFi gaat vinden of toch althans de chip. Daarbij is het iets te sober en vind ik dat het toch op afwerking scheelt. Het is niet tot in de puntjes verzorgt. Ik vind eerder dat ze een gewone GSM OS draaien op een PDA. Maarbon dit was m'n eerste review dusja. Herman87 tnx iig. Ik heb hier al veel dingen uit geleerd.
couldnt agree more...
bij BB verwacht je toch dat het design allemaal wat soberder is??
En trouwens, als je Touchscreen wilt, dan koop je toch een andere?
Je koopt geen BB om zijn touchscreen, want dat heeft ie niet...

Een draak van een review, meer een open klaagbrief

[Reactie gewijzigd door k4kl44s op 11 februari 2010 22:20]

Ik vind je wat hard. Wellicht dat iemand niet helemaal begrijpt waaraan een goede review aan moet voldoen. Iedereen moet het leren.

In plaats van dat je punten aangeeft waar de reviewer de volgende keer op kan letten, kraak je het helemaal af.

Het is fijn dat nieuwe mensen op Tweakers komen. Het is nóg fijner als ze daar hun ervaringen delen.

Het begint een beetje een flower/hippy verhaal te worden maar ik zou het positiever benaderen. O-)